۰ نفر
۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۰

«خبرجنوب» نوشت: مردی که به بهانه شراکت از طریق شبکه های اجتماعی از جمله تلگرام از یک نفر کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.

چندي قبل مردجوانی با حضور در دادسراي شيراز مدعي شد كه از طریق وایبر با فردی آشنا شده و نامبرده پس از آشنایی او را فریب داده است.
ماموران در تحقیق از مرد جوان متوجه شدند که فردي پس از ریختن طرح دوستی با یک نفر از طریق تلگرام و واتساپ به بهانه شراکت در واردات و صادرات یک نفر را فریب داده و سپس از او کلاهبرداری کرده است.
با اعلام این موضوع پروندهای در این ارتباط در دادسرای شيراز تشكيل و ماموران پليس فتا تحقیقات در این باره را آغاز کردند.
با احضار شاکی برای تحقیقات به مرکز پلیس وی مدعي شد كه شماره تلفن آن مرد را دارد.
با شنیدن اين ادعاي وي جستجوهای ویژه برای يافتن متهم ادامه پیدا کرد تا عاقبت ماموران پليس فتا سرنخ هايي به دست آورده و با رديابيهاي پليسي توانستند به سرنخهایی از فرد خاطي دسترسي پيدا كنند از اين رو تحقيقات خود را در اين رابطه متمركز كردند.
در ادامه بار ديگر از شاکی تحقيق شد. وي گفت: مدتی قبل از طریق وایبر با فردی آشنا شدم که مدعی شد قادر است شرایطی را فراهم کند تا بتوانیم با هم در زمینه صادرات و واردات کالا شراکت کنیم.
او با چرب زبانی مرا فریب داد و قرار شد مبلغی پول به او بدهم تا مجوزهای لازم برای این کار را بگیرد. من بدون هیچ مقاومت و تحقیقی این کار را کردم. اما پس از مدتی به طور مرموزی ناپدید شد.
با انجام تحقيقات از اين مرد ماموران سرنخي به دست نياوردند از اين رو بازپرس پرونده دستور رسیدگی به پرونده را داد و توانستند سرنخی از فردي به دست آورند که در پشت این نقشههای شوم قرار داشت. تیم های اطلاعاتی با دستور بازپرس موضوع را تحت نظر قرار دادند و توانستند محل دقیق این جوان تبهكار را در شیراز ردیابی کنند. وقتی پاتوق اینترنتی متهم در تیررس پلیس دنیای رایانهای قرار گرفت مشخص شد این فرد در منزلش است. با این سرنخ ماموران اين مرد را دستگير كرده و به شعبه ويژه رسيدگي به جرائم اينترنتي آوردند. وي در بازجويي هاي اوليه منكر هرگونه بزهي شد اما به ناچار لب به اعتراف گشود و مدعي شد كه با انگيزه کلاهبرداری دست به اين كار زده است .
وي ادامه داد: با فریب شاکی به بهانه شراکت در واردات و صادرات کالا با او طرح دوستی ریخته و از او خواستم که برای انجام این کار و دریافت مجوزهای لازم به من مبلغی پول بدهد او هم بدون هیچ گونه تردیدی پول را به من داد و پس از آن متواری شدم.
متهم در تمامي مراحل تحقيقات به بزه ارتكابي اعتراف كرد و هدف از انجام اين كار را کلاهبرداری بيان كرد.
پرونده وي در دادسراي شيراز در حال رسيدگي است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 639550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =