رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان گفت: سالانه باید برای 700 هزار نفر مهندس جوان شغل ایجاد کرد که هم اکنون تنها 1200 نفر از نخبه گان توسط دولت جذب می شوند.

به گزارش خبرآنلاین از همدان؛ علی‌اصغر زبردست، استاندار اسبق همدان و رئیس فعلی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان که در همایش روز مهندس، در دانشگاه صنعتی همدان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: در مورد ایجاد اشتغال برای این مهندسان جوان و نگهداشتن آنان در کشور باید بتوانیم اقدام مناسبی انجام دهیم که برای این منظور باید بتوانیم سالانه 700 هزار شغل در کشور ایجاد کنیم که در حال حاضر این رقم، ایجاد 1200 شغل توسط دولت است.

زبردست بر لزوم ملحق شدن به حرکت سریع پیشرفت و توسعه جهانی تأکید کرد و گفت: یک نفر از نخبگان که از این کشور می رود، فقط یک نفر نیست بلکه همان یک نفر با خود ژن نخبگی را از کشور خارج می کند.


وی خاطرنشان کرد: رتبه چهارم جهانی ایران در زمینه داشتن نیروی انسانی فعال و دانش آموخته مهندسی، پتانسیل خوبی برای استفاده دولت به شمار می آید.


زبردست در ادامه گفت: بسیاری از شرکت های دانش بنیان از موفق ترین شرکت های کشورند که به صورت خاموش در حال فعالیت هستند.


وی با اشاره به الزام دستگاههای دولتی مبنی بر تأمین 20 درصد از انرژی مصرفی از طریق انرژی خورشیدی خاطرنشان کرد: شرکت های دانش بنیان در مورد این مطلب و نیز تکنولوژی آب فعالیت های زیادی دارند که باید مورد حمایت قرار گیرند.


زبردست با تأکید بر لزوم ملحق شدن به حرکت سریع جهانی گفت: اتاق بازرگانی از دانشجویان و مهندسان نخبه حمایت کرده و برای بورسیه کردن آنها توسط کارخانجات و شرکت ها تلاش می کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 639578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =