حضور اصغر فرهادی در یک گردهمایی اعتراضی سینماگران

اگر چه اصغر فرهادی در مراسم اسکار شرکت نخواهد کرد اما صدای خود را در گردهمایی اعتراضی آژانس UTA به گوش مردم رساند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، صدای کارگردان «فروشنده» در گردهمایی «صداهای متحد» شنیده شد. در این گردهمایی که بیرون ساختمان آژانس در بورلی هیلز برگزار شد، فرهادی از راه پیام ویدیویی با حاضران صحبت کرد.

اصغر فرهادی در این گردهمایی اعتراضی از راه پیام ویدیویی حضور داشت. فرهادی گفت:‌ «در زمانی که سیاست‌مداران تلاش می‌کنند تا از راه جدایی انداختن میان فرهنگ‌ها، ادیان و ملیت‌ها تنفر را تبلیغ کنند، مایه دلگرمی است که جامعه سینما برای نشان دادن مخالفت خود مردم را در نمایشی از اتحاد گرد هم آورده است.» او ادامه داد: «امیدوارم این اتحاد ادامه داشته باشد و به نبرد با دیگر بی‌عدالتی‌ها کشیده شود. فیلمسازان با چرخاندن دوربینشان به سمت ویژگی‌های مشترک انسانی و ضبط کردن آن‌ها می‌توانند کلیشه‌ها را از میان ببرند.»

آژانس سینمایی UTA چندی پیش اعلام کرد که در اعتراض به فرمان اجرایی تبعیض‌آمیز ترامپ و در حمایت از اصغر فرهادی مهمانی پیش از مراسم اسکار را لغو کرده است و به جای آن یک گردهمایی اعتراضی برگزار خواهد کرد.

فرهادی پس از فرمان ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود شهروندان هفت کشور از جمله ایران به آمریکا در بیانیه‌ای که در نیویورک تایمز منتشر شد، اعلام کرد که در هشتادونهمین دوره اسکار حضور نخواهد یافت. «فروشنده» یکی از پنج نامزد اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان است.

در این دوره از مراسم جوایز اسکار انوشه انصاری و فیروز نادری به نمایندگی از اصغر فرهادی حضور خواهند یافت.

در گردهمایی اعتراضی آژانس UTA علاوه بر فرهادی چهره‌های سرشناسی چون جودی فاستر، مایکل جی‌.فاکس، جرمی زیمر مدیر آژانس و گوین نیوسام معاون فرماندار کالیفرنیا سخنرانی کردند.

منبع:‌ هالیوودریپورتر/ ۲۳ فوریه

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 640152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =