برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی محتشم در کاشان

مهر نوشت: نخستین کنگره بین المللی محتشم کاشانی به مدت سه روز در شهرستان کاشان برگزار می‌شود.

 نخستین کنگره بین المللی محتشم کاشانی در روزهای سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم اسفند سال جاری به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان و با همکاری دیگر نهادها در کاشان برگزار می شود.

برگزاری نمایشگاه آثار خوشنویسان منطقه فرهنگی کاشان

برگزاری نمایشگاه آثار خوشنویسان منطقه فرهنگی کاشان از برنامه‌های جانبی این کنگره است و بر این اساس آثار ارسالی خوشنویسی مسابقه کنگره محتشم از ۱۳ تا ۲۰ اسفند و آثار ارسالی عکس با داوری امیر مقامی هم از هفتم تا ۱۲ اسفند در نگارخانه سهراب سپهری هتل عامری ها به نمایش در خواهد آمد.

همچنین برندگان بخش شعر کلاسیک و نیمایی کنگره نیز در روز ۱۳ اسفند در تالار آزادی دانشگاه کاشان تقدیر می شوند و از سه اثر برگزیده بخش شعر در کنار حضور و شعرخوانی نمایندگان پنج انجمن شعری کاشان با تندیس و جایز نقدی تقدیر خواهد شد.

برپایی نمایشگاه عکس‌هایی از جنس محتشم

برپایی نمایشگاه عکس‌هایی از جنس محتشم از دیگر برنامه‌های این کنگره است و امروز مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس‌هایی از جنس محتشم از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه در نگارخانه سهراب سپهری هتل سرای عامری‌ها برگزار می شود.

گشت‌زنی در محله محتشم و بازدید از مقبره محتشم در روز جمعه ۱۳ اسفند، برگزاری همایش ملی شعر محتشم ساعت از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه روز ۱۳ اسفند در تالار دانشگاه کاشان با حضور شاعران مطرح کشور دکتر علی موسوی گرما رودی، محمدعلی بهمنی، محمدعلی مجاهدی، عبدالجبار کاکایی، حمیدرضا شکار سری، علیرضا آذر، حسین غیاثی، حامد عسگری، حمیدرضا برقعی، علیرضا بدیع و با اجرای سعید بیابانکی از دیگر برنامه‌های این کنگره است.

رونمایی از تندیس محتشم کاشانی

رونمایی از کتاب زندگی و اندیشه محتشم کاشانی و کتاب‌شناسی محتشم، رونمایی از تندیس محتشم کاشانی، برپایی همایش مادحین مرثیه‌سرا، برگزاری مسابقه و فراخوان در آموزش و پرورش با موضوع محتشم در چهار محور خطاطی، نقاشی، شعر و تئاتر آیینی از برنامه‌های جانبی این کنگره است.

گفتنی است نخستین کنگره بین المللی محتشم کاشانی با همکاری برخی از اعضای نهادهای علمی کشور، از جمله فرهنگستان زبان و ادب فارسی، مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی، دانشگاه تهران، دانشگاه اصفهان، دانشگاه مشهد، دانشگاه تبریز، دانشگاه سمنان، دانشگاه کاشان و دانشگاه همدان شکل گرفته است.بنا بر اعلام دبیرخانه این کنگره، مقالات پذیرفته شده در کنگره بین المللی محتشم در Civilikaو SID نمایه می شود و گواهی پذیرش بین المللی به شرکت‌کنندگان اعطا می‌شود.

محتشم کاشانی سراینده ترکیب‌بند معروف «باز این چه شورش است که در خلق عالم است» که در ادبیات فارسی به عنوان معروف‌ترین مرثیه برای سوگواری امام حسین (ع) و شهدای کربلا شناخته می‌شود، در قرن دهم هجری در کاشان زندگی می‌کرد.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 640394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =