مدیرکل پشتیبانی امور دام استان قزوین: گوشت مرغ و قرمز به میزان کافی در استان قزوین ذخیره شده است

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان قزوین گفت: با برنامه ریزی مناسب و ذخیره سازی کافی گوشت مرغ و گوشت قرمز هیچ کمبودی برای تامین نیازهای مردم در آستانه عید نوروز در استان قزوین نداریم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین قزوین به نقل از خبرگزاری مهر، یوسف جلوخانی  در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان گفت: مهمترین وظیفه اداره کل پشتیبانی امور دام استان ذخیره استراتژیک محصولات دام و طیور و تنظیم بازار است.

وی افزود: یک سری کارها مانند خرید علوفه، تهیه خوراک دام وانجام خدمات بازرگانی و تنظیم بازار برعهده این اداره است تامصرف کنندگان با حمایت ما بتوانند نیازهای خود را به موقع و به قیمت مناسب تهیه کنند و دغدغه ای در این زمینه نداشته باشند.

جلوخانی تصریح کرد: با توجه به نوسان بازار در صورت افزایش و یا کاهش قیمت فرآورده ها امور پشتیبانی نسبت به خرید و ذخیره سازی کالاهااقدام کرده و آن را در زمان مناسب به بازار عرضه می کند تا مشکلی در این زمینه ایجاد نشود.
وی یادآورشد: سهمیه استان قزوین در گوشت مرغ ۴۰۰ تن بود که ما تا میزان دو هزار تن آماده خرید بودیم که در سال جاری بیش از ۷۲۰ تن گوشت مرغ را آماده توزیع کردیم تا مشکلی در آستانه عید نوروز ایجاد نشود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان قزوین اضافه کرد: قیمت خرید گوشت مرغ هر کیلو ۵۰۰۰ تومان است که هزینه نگهداری در سردخانه و حمل و نقل نیز به آن اضافه شد و به دست مصرف کننده می رسد.

نظارت ها تشدید می شود

وی در ادامه گفت: در زمینه گوشت مرغ منجمد و قرمز هیچ کمبودی در استان نداریم و به هر میزان که مصرف کنندگان نیاز داشته باشند قادر به تامین آن هستیم.

جلوخانی یادآورشد: با نظارت جدی در نحوه توزیع و فروش گوشت مرغ و گوشت قرمز از شهروندان انتظار داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف موارد را به امور پشتیبانی دام استان اطلاع دهند.
وی گفت: چون اداره پشتیبانی امور دام شبکه مویرگی برای توزیع ندارد لذا از طریق فروشگاههای زنجیره ای و تعاونی ها نسبت به توزیع گوشت مرغ و قرمز منجمد اقدام می کند و هر فروشگاهی که استاندارد لازم و شرایط مناسب برای عرضه را داشته باشد در توزیع مشارکت داده می شود.

۵۹۵ تن توزیع گوشت مرغ منجمد

جلوخانی در ادامه تصریح کرد: در سال گذشته حدود ۳۰۰ تن مرغ منجمد در استان توزیع شد و امسال تاکنون ۵۹۵ تن توزیع شده و در صورت نیاز به میزان لزوم تامین خواهد شد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام بیان کرد: در خصوص گوشت قرمز وظیفه ما تامین نیازخها برای تنظیم بازار است که در حال حاضر میزان تولید ۸۰۰ هزار تن و مصرف آن در کشور ۹۰۰ هزارتن است که ۱۰۰ هزار تن از خارج وارد می شود.

وی بیان کرد: گوشت گوساله پرواری در بازار توزیع شده که قیمت آن برای گوشت منجمد داخلی هر کیلو ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان برای بسته های سه قطعه ای و ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان برای بسته های ۵ قطعه ای است.

جلوخانی یادآورشد: گوشت گرم وارداتی نیز به قیمت هر کیلو ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان بین اتحادیه های قصابان توزیع شده که به قیمت ۳۱ هزار تومان به مصرف کنندگان عرضه می شود.
کاهش تعرفه واردات دام زنده

جلوخانی در خصوص ورود دام زنده هم اظهارداشت: برای کنترل قیمتها با کاهش تعرفه واردات دام زنده از ۲۶ درصد به شش درصد نسبت به واردات دام زنده با نطارت و کنترل بهداشتی اقدام شده است که این کار در تنظیم بازار نقش موثری دارد.

وی اضافه کرد: تاکنون ۵ هزار تن دام زنده وارد بازار شده است و هیچ مشکلی برای تامین نیازهای آینده نیز نداریم.

جلوخانی بیان کرد: با برنامه ریزی انجام شده و ذخیره سازی مناسب به اندازه دو سال مصرف گوشت قرمز در استان قادر به تامین گوشت هستیم.

عرضه نهاده ها از طریق بورس

وی در ادامه در خصوص توزیع نهاده های کشاورزی هم گفت: برای اولین بار نهاده های خریداری شده از طریق بورس بفروش می رسد و اگر این روش متداول شود بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.
جلوخانی اضافه کرد: امسال محصول جو در ۵ مرکز جمع آوری و خریداری شد و با همکاری تعاونی ها مقدار ۳۲ هزار و ۵۰۰ تن جو از تعداد ۷۷۷ کشاورز استان خریداری شد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان قزوین اظهارداشت: محصول جو به هر قیمتی که در بورس فروش رفت به حساب کشاورزان واریز می شود و مابه التفاوت آن هم از سوی دولت تامین می شود.

وی گفت: در حال حاضر هیچ بدهی به کشاورزان جو کار نداریم و در سال قبل ۳ هزار تن و امسال ۳۲ هزار تن محصول جو خریداری شد که امیدواریم سال آینده این میزان تولید به ۵۶ هزار تن بالغ شود.

خرید ۳۲۵۰ تن ذرت از کشاورزان

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان در خصوص خرید محصول ذرت کشاورزان هم اظهارداشت: امسال در دو مرکز ذرت خشک کنی بیش از ۳ هزار و ۲۵۰ تن ذرت از ۱۳۱ کشاورز خریداری شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 643417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =