وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سهم بودجه دانشگاه‌های کشور نسبت به سال گذشته حدود ۱۵ درصد افزایش یافته وعلاوه برآن، اعتبارات ریالی و ارزی خوبی برای تامین تجهیزات علمی، به غیر از بودجه‌های رسمی پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت علوم؛ محمد فرهادی در آیین افتتاحیه یادمان هنری شهدای گمنام و دانشکده علوم ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد در جمع خبرنگاران، یادمان هنری شهدا گمنام این دانشگاه را با تمام مقبره‌های شهدا در سایر دانشگاه‌های کشور متفاوت دانست و اظهار داشت: همانطور که شهدا خالصانه از جان شان برای حفظ کشور گذشتند، معماری این بنا نیز خلوص، یکپارچگی و سادگی و عروج را که صفات بارز شهیدان است، به نمایش می‌گذارد.

وی ادامه داد: افتتاح یادمان شهدای گمنام در دانشگاه فردوسی، فضای عطرآگین و معنوی را برای دانشجویان و استادان این دانشگاه فراهم می‌کند.

فرهادی با اعلام اینکه دانشگاه فردوسی مشهد جزو دانشگاه‌های تراز اول ما محسوب می‌شود، تاکید کرد: این دانشگاه با بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی و ۱۵۰۰ دانشجوی غیرایرانی، دارای رتبه اول دیپلماسی علمی در کشور است و تاکنون رشد و توسعه علمی خوبی داشته و امیدواریم جزو دانشگاه‌های تراز اول سطح بین‌المللی نیز قرار بگیرد.

۴۷۲۳۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 644598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =