ایرنا نوشت: «تورستن بوهلر» مدیر عامل شرکت انگلیسی«آباکاس» با اشاره به جذابیت های بازار ایران، نسبت به فرصت های ایجاد شده برای تداوم و گسترش فعالیت ها در این بازار پس از برجام و لغو تحریم ها، ابراز خوش بینی کرد.

«تورستن بوهلر» روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا گفت: بازار ایران به دلایل مختلفی برای ما جذاب است. ایران یکی از سریع ترین اقتصادهای رو به رشد است که در قیاس با اقتصاد کشورهای اطراف آن تفاوت چشم گیری دارد.

وی افزود: ایران تلاش می کند تا اقتصادش را به شیوه ای هوشمندانه توسعه و به طور جدی متحول سازد.

بوهلر گفت: برای ما صرفا صادرات کالا به ایران حائز اهمیت نیست بلکه تعامل با اقتصاد ایران از طریق سرمایه گذاری و مشارکت جذاب است.

وی درباره وجه تمایز اقتصاد ایران نسبت به کشورهای همسایه اش توضیح داد: اقتصاد ایران نسبت به سایر اقتصادهای منطقه دارای تنوع و گوناگونی است. ایران به طور جدی برای آینده چشم انداز اقتصادی اش سرمایه گذاری می کند. به طور مثال خیلی راحت می توان در حوزه انرژی ایران ورود کرد و از منافع اقتصادی سرشارش بهره مند شد.

مدیرعامل شرکت آباکاس در ادامه و در پاسخ به این سئوال که حمایت دولت انگلیس از فعالان حوزه اقتصادی در رابطه با گسترش همکاری های تجاری با ایران را چگونه ارزیابی می کند، گفت: آنها حامی تعاملات تجاری با ایران هستند و می خواهند که این رابطه تقویت و سرعت بخشیده شود.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی در رابطه با تاثیر سیاست های دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بر تعاملات تجاری با ایران، گفت: اولا ما یک موسسه انگلیسی هستیم و از این نظر یک موسسه اروپایی به حساب می آییم.

بوهلر افزود: اروپا و ایران از لحاظ تاریخی رابطه خوبی را با یکدیگر تجربه کرده اند و ما امیدواریم که این رابطه ادامه و توسعه پیدا کند.

وی بیان داشت: هرچند مواضع دولت آمریکا در نهایت بر فعالیت های ما تاثیر خواهد گذاشت اما ما نسبت به فرصت هایی که امکان ادامه مسیر و ثبات دهنده راهی باشد که پس از برداشته شدن تحریم ها تجربه کرده ایم، خوشبین هستیم.

این فعال اقتصادی در پاسخ به سئوالی در رابطه با تعاملات مالی شرکتش با ایران گفت: با توجه به مشکلات موجود برای تعاملات بانکی، هنوز بن بست هایی در این رابطه وجود دارد و برخی از بازیگران اصلی در رابطه با ایران دچار تردید هستند.

وی افزود: ما با موسسات مالی که با ایران کار می کنند رابطه داریم که به نظر من این گام خوبی است و امیدوار هستم که سایر بازیگران نیز تردیدشان را کنار گذاشته و با ایران تعامل کنند.

بوهلر ادامه داد: من همچنین امیدوارم که مواضع دولت آمریکا در قبال ایران به سمت مثبت گرایش پیدا کند.

این فعال اقتصادی انگلیسی در ادامه به بیان فعالیت های شرکت پرداخت و گفت: ما یک شرکت تعاونی مالی انگلیسی هستیم که در حوزه های مختلفی سرمایه گذاری می کنم. فعالیت شرکت ما با اقتصاد انگلیس گره خورده و علاقه مند هستیم که شرکت های انگلیسی را حمایت کنیم.

وی افزود: البته ما از سیاست مشخصی در رابطه با حمایت از شرکت های انگلیسی پیروی نمی کنیم اما مطابق با قوانین دولت انگلیس فعالیت می کنیم.

 

39223

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 644637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =