گرد و غبار و ریزگردها باعث تعطیلی مدارس تمام مقاطع تحصیلی نوبت بعد از ظهر شهرهای دهلران و موسیان و همچنین مقطع ابتدایی شهرستان مرزی مهران در روز شنبه 21 اسفند شد.

فرماندار دهلران اظهار کرد: به علت ورود گرد و غبار و شدت ریزگردها و همچنین کاهش میزان دید افقی تصمیم به تعطیلی مدارس همه مقاطع تحصیلی گرفته شد.
سید حسینعلی موسوی از مسئولان و روسای آموزش و پرورش دهلران و موسیان خواست اطلاع رسانی لازم را به فرهنگیان و دانش آموزان مدارس نوبت عصر انجام دهند.
فرماندار دهلران با اشاره به شدت گرد و خاک و کاهش دید افقی در دهلران و موسیان افزود: وضعیت هوا براساس اعلام هواشناسی تا ساعات آینده پایدار است و بتدریج از غلظت آلاینده ها کم می شود.
موسوی تاکید کرد: فعالیت ادارات شهرستان دهلران نیز امروز تا ساعت 13 است البته این تصمیم شامل دستگاه های خدمات رسان و مراکز درمانی نمی شود.
به گزارش ایرنا، از ساعت 11 امروز بتدریج هوای شهر دهلران تحت تاثیر ریزگردها، غبار آلود شد و بعد از گذشت کمتر از یک ساعت شدت ریزگردها موجب کاهش میزان دید افقی تا شعاع 500 متر و ایجاد مشکلاتی برای تردد عابران پیاده و وسایل نقلیه در این شهر شد.

** تعطیلی مدارس ابتدایی نوبت ظهر مهران به خاطر ریزگردها
فرماندار مهران گفت: مدارس نوبت ظهر ابتدایی شهرستان مهران به علت وجود ریزگردها تعطیل شد.
مراد ناصری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به خاطر ورود ریزگردها به آسمان این شهرستان، ستاد بحران برای حفظ سلامت دانش آموزان تصمیم به تعطیلی مدارس ابتدایی گرفت.
وی افزود: در حال حاضر هیچ برنامه ای برای تعطیلی دیگر مقاطع تحصیلی و همچنین تعجیل در پایان ساعت کار ادارات این شهرستان نداریم.
ناصری تاکید کرد: در صورتی که میزان غلظت ریزگردها از وضعیت فعلی بیشتر شود تصمیم برای تعجیل در پایان کار ادارات و تعطیلی دیگر مقاطع تحصیلی این شهرستان از سوی ستاد بحران مهران اتخاذ می شود.
بنا به پیش بینی اداره کل هواشناسی استان ایلام این گرد و غبار که از امروز وارد استان ایلام شده تا فردا فعالیت آن همچنان ادامه دارد و به تدریج از غلظت آن کاسته می شود.
به گزارش ایرنا، عدم خروج از منزل، نوشیدن شیر فراوان، استفاده از ماسک فیلتردار، اجتناب از فعالیت و ورزش های هوازی چون کوهنوردی از توصیه های مرکز بهداشت به عموم مردم به ویژه گروه های حساسی چون جانبازان شیمیایی، بیماران قلبی عروقی، سرطانی، تنفسی،زنان باردار، کودکان و افراد کهنسال است.
از ابتدای امسال تاکنون استان ایلام شاهد 73 روز آلوده ناشی از پدیده گرد و غبار و ریزگردها بوده است.
استان ایلام بیش از یک دهه است که با پدیده ریزگردهای عربی که از سمت کشورهای عراق، سوریه و عربستان وارد مرزهای کشور ما می شوند مواجه است و توده های ریزگردها در این سال های خسارت های زیادی را به استان ایلام وارد ساخته است.
از جمله این خسارت ها می توان به خشکیدگی یا آفت زدگی درختان بلوط که عمده ترین درختان منطقه رویشی زاگرس هستند اشاره کرد و از دیگر خسارت ها و آسیب های ناشی از گردو غبار افزایش بیماری های تنفسی و آلرژیک در بین مردم این استان است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 645244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =