جشن نوروزگاه در بازار تاریخی تبریز برگزار می شود

در راستای تکریم نوروز و حفظ و احیای آیین‌های نوروزی آذربایجان‌شرقی جشن نوروزگاه، آیین‌های سنتی نوروز آذربایجان در بازار تاریخی تبریز و با شعار «نوروز، میراث صلح و دوستی، پیوند فرهنگی و طبیعت» برگزار می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، اجرای نمادین رسوم نوروزی از جمله تکم خوانی، موسیقی عاشقی، بازی های سنتی آذربایجان، مراسم مرتبط با چهارشنبه آخر سال و نمایشگاه صنایع دستی و پوشاک سنتی آذربایجان از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای طرح نوروزگاه است.
این رویداد فرهنگی از 26 تا 30 اسفندماه در محل حیاط سرای امیر و در ایام نوروز در بازارچه دائمی صنایع دستی تبریز برگزار و در آن‌ها مراسم نوروزخوانی مانند تکم گردانی و سایاچی اجرا می‌شود.
حیاط امیر بازار تاریخی تبریز در ایام منتهی به نوروز و بازارچه دائمی صنایع دستی تبریز در روزهای عید نوروز به عنوان مکان ثابت برای اجرای نمادین آئین های نوروزی انتخاب شده است.
آئین‌های سنتی آذربایجان در ایام نوروز شامل مراسم استقبال عید نوروز مانند سبزه رویاندن، خانه تکانی، اجرای آیین های چهارشنبه آخر سال، شال انداختن، چهارشنبه ننه و مراسم مرتبط با آب و برنامه های مربوط به تحویل سال مانند رسم تهیه آب چهل یاسین، دید و بازدید عید و بازی های مرتبط با نوروز است.

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 647341

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =