رئیس جمهوری اسلامی ایران در صدر هیئتی برای ملاقات با مقام‎های جمهوری فدراسیون روسیه امروز راهی مسکو شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت، دکتر حسن روحانی به دعوت رسمی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری فدراسیون روسیه و در راس یک هیئت عالی رتبه سیاسی و اقتصادی، روزدوشنبه (هفتم فروردین‎ماه) عازم مسکو شد.

وزیران امور خارجه، نفت، صنعت معدن و تجارت و معاونان وی در سازمان انرژی اتمی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و رئیس کل بانک مرکزی، رئیس جمهوری را در این سفر همراهی می‎کنند.

روحانی بعدازظهر دوشنبه پیش از سفر به روسیه در جمع خبرنگاران گفت: روسیه به‎عنوان یک کشور مهم در منطقه و همسایه ماست که تحولاتی را در روابط دو کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد هستیم.

وی افزود: روابط دو کشور در سال های اخیر وارد مرحله چهارم شده که در این مرحله هم در روابط بین الملل، روابط نزدیکی داریم که نمونه آن همکاری دو کشور در برجام و اجرای آن بود که روسیه کمک زیادی را صورت داد.

رئیس جمهوری گفت: در زمینه اقتصادی ظرفیت‎های خوبی در دو کشور وجود دارد، هر دو کشور تولید کننده نفت در منطقه هستیم اما می توانیم به جای رقابت ناسالم، روابط سازنده داشته باشیم.

روحانی افزود: در سال‎های اخیر شاهد بودیم که میان کشورهای عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) که در راس غیر اوپک روسیه قرار دارد، همکاری‎هایی صورت گرفت که همکاری در زمینه مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‎یی‎سی‎اف) می تواند سازنده باشد.

وی ادامه داد: در زمینه سرمایه گذاری روسیه در ایران، در باره نفت و گاز همکاری‎هایی آغاز شده است و بخش هایی را به طرف روسی معرفی کردیم که شاهد تحولات بزرگی در زمینه انرژی خواهیم بود.

رئیس جمهوری افزود: حجم تجارت ایران و روسیه در یک سال اخیر نسبت به پارسال ۸۰ درصد افزایش داشته که به معنای آن است که دو کشور در مسیر پیشرفت حرکت می کنند.

روحانی تصریح کرد: تا کنون هشت دیدار با رییس جمهوری روسیه داشتیم و مذاکرات مفصلی در زمینه منطقه‎ای و دو جانبه ای صورت گرفته است و این سفر به دعوت رسمی رئیس جمهوری روسیه انجام می شود که در روابط دو جانبه تاثیر گذار خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک نیوز، وزارت انرژی روسیه اعلام کرده است که امروز قراردادهای جدید نفتی ایران در مسکو معرفی می‌شوند.

یکی از مسئولان وزارت انرژی روسیه اعلام کرد که ایران ویژگی‎های قراردادهای جدید نفتی خود را امروز در مسکو برای شرکت‎های روسی تشریح می‎کند.

پیش از این، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، بدون اشاره به جزئیات، از قصد ایران برای معرفی قراردادهای جدید نفتی به شرکت‎های روسی، خبر داده بود.

 

39224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 649731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =