هیئتی دانشگاهی از صربستان برای مذاکره درباره تاسیس کرسی زبان فارسی در دانشگاه بلگراد به ایران سفر می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به دعوت معاون امور بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و همت رایزنی فرهنگی ایران در بلگراد و استاد اعزامی بنیاد سعدی، گروهی متشکل از رئیس دانشکده فیلولوژی دانشگاه بلگراد، نماینده وزارت آموزش صربستان و معاونین این دانشگاه برای مذاکره در ارتباط با تاسیس کرسی زبان فارسی در این دانشکده و شروع تعاملات دانشگاهی با نهادهای ذی‌ربط از جمله دانشگاه تهران و بنیاد سعدی به تهران می‌آیند.

دانشکده فیلولوژی دانشگاه بلگراد، یکی از قوی‌ترین دانشکده‌ها از نظر تنوع در آموزش و پژوهش 34 زبان‌ مختلف در منطقه شرق اروپا محسوب می‌شود و قدمتی دویست ساله دارد.

این دانشکده متشکل از ۱۴ دپارتمان آموزشی است و هر دپارتمان، کرسی‌های مستقل و متعددی را زیر پوشش دارد. درس زبان فارسی در دانشکده زبان به عنوان واحد انتخابی، اختیاری و از سوی دپارتمان شرق‌شناسی ارائه می‌شود که هم‌اکنون کرسی مستقل (برای پذیرش دانشجو در مقطع چهارساله کارشناسی) ندارد و قرار است پس از مذاکرات و تفاهم‌نامه‌ها، زمینه برای تاسیس کرسی مستقل زبان فارسی در این دانشگاه فراهم آید.

در راس این هیئت لیلیانا مارکوویچ، رئیس دانشکده فیلولوژی دانشگاه بلگراد و میلیتسا تاسوسکا مشاور وزیر آموزش صربستان قرار دارند و همچنین یولیانا وچوو، معاون بین‌الملل، لیلیانا باییچ، معاون آموزشی و برنامه‌ریزی درسی، الکساندر اورانش، رئیس دپارتمان کتابداری دانشکده و میلیتسا کوچویچ، مدیر مرکز مطالعات آسیا دانشکده فیلولوژی دانشگاه بلگراد نیز در ترکیب این هیئت دانشگاهی هستند.

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 656604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =