تسنیم نوشت: یک شرکت امنیت اطلاعات فرانسه از انجام حملات سایبری علیه کمپین انتخاباتی امانوئل ماکرون نامزد مستقل و میانه رو خبر داد.

به گزارش رویترز، یک شرکت تحقیقاتی فعال در زمینه امنیت اطلاعات در فرانسه اعلام کرده است که کمپین انتخاباتی ماکرون هدف حملات جاسوسی و سایبری از سوی یک گروه هکری قرار گرفته است که با آژانس اطلاعات ارتش روسیه در ارتباط است.

یک تحلیلگر امنیت اطلاعات شرکت ترند میکروی فرانسه در این باره تاکید کرد: به شواهدی دست یافته ایم که نشان می دهد یک گروه هکری وابسته به آژانس اطلاعات ارتش روسیه، کمپین انتخاباتی ماکرون را هدف قرار داده و سعی داشته است تا با ارسال ایمیل های مخرب، سایت کمپین انتخاباتی ماکرون را با بدافزارهایی آلوده نماید.

وی در ادامه افزود: روش و تکنیک استفاده شده برای حمله سایبری به کمپین انتخاباتی ماکرون شباهت زیادی به تکنیک هایی دارد که سال گذشته کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا و همین طور حزب آنگا مرکل صدر اعظم آلمان در آوریل و می 2016 میلادی را هدف قرار داده بود.

روسیه هر گونه دست داشتن در حملات سایبری به کمپین انتخاباتی ماکرون را رد کرده است. سخنگوی آژانس امنیت سایبری دولت فرانسه نیز انجام این حملات را تایید کرده ولی نگفته است آیا این حملات توسط گروه هکری وابسته به ارتش روسیه انجام شده است یا نه.

کمپین انتخاباتی ماکرون نیز هنوز در این باره موضع گیری نکرده است. نتایج انتخابات فرانسه در دور نخست نشان می دهد که ماکرون به همراه مارین لوپن به دور دوم انتخابات راه یافته‌اند.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 658449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =