سالانه ۸۰۰ تا هزار مورد ابتلا جدید به سرطان در استان اردبیل شناسایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ فرهاد رئیسی در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان اردبیل تصریح کرد: مطالعات نشان می‌دهد چهار گروه بیماری‌های قلبی عروقی، تنفسی، سرطان‌ها و دیابت بیشترین مرگ‌ومیر را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: با توجه به خطر مرگ‌ومیر این بیماری‌ها وزارت بهداشت در سیاست‌های جدید خود مبارزه با عوامل تشدیدکننده این بیماری‌ها را در دستور کار قرار داده است.

رئیس بهداشت شهرستان اردبیل متذکر شد: به تبعیت از این برنامه ملی در خود استان و شهرستان نیز اقدامات خطرسنجی بیماری‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: از جمله این اقدامات تشکیل پرونده سلامت برای شهروندان است که متأسفانه با وجود اینکه نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر در شهرستان اردبیل سکونت دارند اما تنها ۱۰ درصد از جمعیت پوشش داده شده است.

به گفته رئیسی برای افزایش تحت پوشش پرونده سلامت در نظر داریم ادارات استان مشارکت داده شوند و به ویژه کارمندان بالای ۳۰ سال تحت آزمایش قرار گیرند.

رئیس بهداشت شهرستان اردبیل با تأکید به اینکه عوامل مختلفی از جمله چاقی و اضافه وزن، فشار خون، قند خون، کلسترول خون، مصرف دخانیات و میزان مصرف میوه و سبزی تشدیدکننده بیماری‌های ذکر شده است، اضافه کرد: در آزمایشات میزان سلامت افراد جامعه سنجش می‌شود.

رئیسی تأکید کرد: به همین منظور در ادارات برای کارمندان پرونده تشکیل شده و تست کلسترول و قندخون نیز به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد با مشارکت ادارات بتوان پایش خطرسنجی را توسعه داد و سلامت سطح گسترده‌ای از شهروندان را در این خصوص مورد بررسی قرار داد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 658955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =