۰ نفر
۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۸

«خبرجنوب» نوشت: شهرداری شیراز در 2 سال 300 میلیون تومان دیه برای تصادفات اطراف بازارهای هفتگی پرداخته است.

سالهاست كه در روزها و ساعت هايي خاص در هفته میهمان برخي خيابانهاي شهر هستند و باعث ايجاد مشكلاتي براي مردم شده اند؛ اين وضعيت نتيجه نسخه اي است كه سال ها قبل براي اشتغال تعدادي از افراد بيكار نوشته شد و امروز خود به يك معضل براي برخي شهروندان مناطقي كه بساط هفته بازار در آن ها برپاست تبديل شده است، معضلي كه به نظر مي رسد حال براي رفع آن به نسخه اي ديگر نياز است چرا كه از سويي بساط اين بازارهاي هفتگي باعث بر هم زدن نظم و آرامش در بخشي از شهر شده و اعتراض برخي شهروندان را در پي داشته است از طرفي افرادي كه در اين بازارها سال هاست فعاليت دارند حقي را براي خود ايجاد كرده اند كه گويا به همين راحتي نميتوان از آن گذشت. در همين ارتباط مدير عامل سازمان ساماندهي مشاغل شهري و فرآورده هاي كشاورزي شهرداري شيراز در گفت و گو با «خبرجنوب» با اشاره به برخي معضلات راه اندازي اين بازارها گفت: راه اندازي اين بازارچهها سالها قبل به بهانه ايجاد اشتغال براي برخي افراد انجام شد اما امروز وجود همين بازارهاي هفتگي ما را با مشكلات زيادي رو به رو كرده است به گونه اي كه هر سال شهرداري بايد هزينه هاي زيادي بابت افرادي كه در اطراف اين بازارها تصادف كرده و دچار حادثه مي شوند پرداخت كند.
منصوري ادامه داد: تنها در طول سال هاي 94 و 95 در بيش از 17 مورد تصادف در اطراف بازارهای هفتگي، شهرداري مجبور به پرداخت 3 ميليارد ريال ديه شده اين در حالي است كه در بسياري از تصادف ها نيز خسارت و ديه افراد توسط بيمه پرداخت شده و يا افراد با يكديگر سازش كرده اند.
وي تصريح كرد: در حال حاضر 3 بازار هفتگي در شيراز فعاليت دارد كه در 17نقطه شهر به صورت روزانه فعاليت مي كنند و 826 نفر در اين بازارها فعالند كه البته اين كار بعضاً به عنوان شغل دوم اين افراد است.
منصوري ادامه داد: يكي از اقدامات خوبي كه طي سال هاي اخير توسط شهرداري شيراز صورت گرفته راه اندازي بازارچه هاي محله اي است كه تاثير بسزايي در كنترل قيمت و كيفيت كالا در بازار دارد.
وي افزود: درحالي كه در طول 18سال گذشته 16 بازارچه محله اي در شهر ايجاد شده بود تنها در طول 8 ماه گذشته هر ماه يك بازارچه جديد در شهر ايجاد شده است و اميدواريم تا پايان سال اين رقم به 40 بازارچه افزايش يابد.
منصوري اظهار داشت: وجود اين بازارچه ها موجب ثبات قيمت بسياري از اقلام غذايي در بازار شده و علت، آن است كه امروز هر 2 تا 3 بازارچه ما توسط يك بازرس نظارت مي شود و علاوه بر اين نظارت، در هر بازارچه يك صندوق پيشنهادات و انتقادات قرار گرفته كه ما با جديت موارد مطرح شده را بررسي مي كنيم. مديرعامل سازمان ساماندهي مشاغل شهري و فرآوردههاي كشاورزي شهرداري شيراز اظهار داشت: يكي ديگر از اقدامات ما براي رضايت حال شهرونداني كه دراين بازارچه ها حضور مي يابند استفاده از يك ترازوي شاخص و استاندارد در هر كدام از اين بازارچه هاست كه در صورتي كه شهروندان از وزن كالايي كه خريده اند اطمينان ندارند مي توانند با اين ترازو مقايسه و از وزن كالا اطمينان پيدا كنند.
وي با تاكيد بر ضرورت ايجاد دومين ميدان ميوه و تره بار شيراز گفت: امروز 60 تا 70 درصد ميوه و تره بار مورد نياز شيراز از سمت جنوب و جنوب غربي شهر وارد مي شود اما بعد از ورود به شيراز اين كالاها بايد از جاده بوشهر به شرق شيراز و محل ميدان ميوه و تره بار كه فاصله زيادي دارد انتقال يابند كه مشكلات زيادي بر سر راه انتقال آن ها وجود دارد.
منصوري گفت: از سوي ديگر امروز وضعيت ميدان ميوه و تره بار و جمعيت انبوهي كه هر روز در 27 هكتار از عرصه اين ميدان حضور مي يابند مناسب نيست و بايد هرچه سريع تر درخصوص راه اندازي دومين ميدان ميوه و تره بار شيراز اقداماتي صورت گيرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 659003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =