مدیردفتر ایمنی و بحران توانیر گفت: برنامه‌ریزی آموزشی و بازآموزی کارکنان صنعت برق در حوزه ایمنی یک ضرورت است.

به گزارش خبرآنلاین ، مهندس محمد علی بهنود درهشتمین همایش ایمنی شرکت توزيع نیروی برق استان مرکزی که در تفرش برگزار شد،بابیان این مطلب افزود: حتما باید نکات ایمنی در همه مراحل کار انجام گیرد تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم.

وی توجه کارگران و کارفرمایان در رعایت نکات ایمنی بسیار مهم قلمدادکرد و افزود: افزایش سطح اطلاعات و آگاهی کارکنان و پیمانکاران بسیار موثر و مفید است ونقش مهم و بازدارنده ای در جلوگیری از حوادث دارد .

مهندس بهنود بابیان اینکه علت رویداد بسیاری از حوادث جهان ، خطای انسانی است، افزود:مردم و مشترکین برق در تعامل با تاسیسات و شبکه های توزیع ، کارکنان شرکت و همچنین پیمانکاران مرتبط با عملیات و طرح هایی که در تعامل با شبکه های توزیع است با لوازم ایمن و آموزش های درست می تواننداز وقوع حوادث جلوگیری کنند.

وي عدم آموزش،عدم بكارگيري ابزار كار و تجهيزات ايمني استاندارد، آشنا نبودن افراد با كاربرد تجهيزات ايمني، نداشتن اشراف لازم به محيط كار و استفاده نكردن از تجهيزات ايمني ضروري در هنگام كار را از عوامل مهم در ايجاد حادثه ها عنوان كرد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان مرکزی هم هدف از برگزاری این همایش را ارتقا و گسترش فرهنگ ایمنی در حوزه سلامت شغلی، ایمنی و محیط زیست در بین کارکنان صنعت برق دانست.

مهندس محمد اله داد بابیان اینکه صنعت برق به عنوان یک صنعت زیربنایی نقش بسزایی در پیشرفت جوامع دارد افزود:جریان زندگی با برق وابسته است ویک لحظه غفلت وعدم رعایت نکات ایمنی باعث ایجاد حادثه می شود.

وی کسب رتبه‌های برترکشوری در زمینه پیک سایی، ارزیابی عملکرد شرکت‌های توزیع برق کشور، ارزیابی پورتال سازمانی شرکت‌های صنعت آب و برق، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، جشنواره شهید رجایی، صیانت از حقوق شهروندی، ایمنی و.. را از دستاوردهای این شرکت عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی تأمین برق پایداربا کیفیت و اقتصادی به صورت هوشمند و غیرحضوری را از اهداف این شرکت برشمرد.

وی گفت :کارکنانی که نسبت به مسائل مربوط به ایمنی ، بهداشت و محیط زیست بی تفاوت بوده درک درستی از HSE ندارند و پس از رخداد حوادث به موضوعات مرتبط به ایمنی اهمیت می دهند.

مهندس اله داد افزود:بعداز وقوع حوادث تمرکز افراد روی آمار و ارقام نشانگر استقرار فرهنگ ایمنی است ودر این پله ، سازمان برای مدیریت کردن مباحث مربوط به HSE ، تنها بر پایه رخدادهای گذشته عمل نخواهد کرد در این مرحله با تاکید بر پیشگیری از وقوع رخدادها و حوادث تکرار شونده با مشارکت کارکنان و همچنین رفع ایرادات ممکن جهت پیشگیری از رخداد حوادث در آینده و با بهبود مستمر همراه است .

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی عدم وقوع هیچ حادثه ای در شرکت طی چندین سال متوالی را نشانگر رعایت نکات ایمنی کارکنان شرکت عنوان کرد و افزود:در سال گذشته اکيپ های توزیع برق مرکزی با تجهیزات کامل به استان هاي بحران زده مازندران، گيلان و اهواز جهت پایداری شبکه اعزام شدند.

در این همایش از افراد نمونه ایمنی شرکت با اهدای لوح تندیس و هدایایی تقدیر به عمل آمد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 661555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =