250 میلیارد ریال برای تکمیل ایستگاه پمپاژ دشت جایدر پلدختر نیاز است

مدیر اداره منابع آب شهرستان پلدخترگفت :برای تکمیل الکترومکانیکال و اجرای شبکه آبیاری و زهکشی طرح ایستگاه پمپاژ دشت جایدر این شهرستان مبلغ 250 میلیارد ریال اعتبار مورد نیازاست.

اسمااسماعیل پور،خبرآنلاین لرستان- محمد گودرزی در گفت و گو با خبرنگارخبرآنلاین در پلدختر اظهار داشت:عملیات اجرایی ایستگاه پمپاژ دشت جایدر مهرماه سال 1388 آغاز شده و تا کنون در مجموع 50درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی افزود: این ایستگاه با مساحت شبکه دو هزار و 540 هکتار طول مسیر خط انتقال ، یک هزار و 740 متر جفت لوله فولادی به قطر یک هزار و 200 میلی متر با ظرفیت دوهزار و 950 لیتر بر ثانیه و اختلاف ارتفاع ایستگاه اولیه و سازه آب پخش آن 67 متر می باشد .
مدیر اداره منابع آب پلدخترعنوان کرد: هدف از اجرای این پروژه ،افزایش سطح زیر کشت ، میزان تولیدات کشاورزی ، راندمان آبیاری ، احیا وگسترش فعالیت های کشاورزی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان با استفاده از آب رودخانه کشکان بوده است .
وی با بیان این که از این ایستگاه تا کنون یک هزار هکتار شبکه آبیاری تحت فشار اجرا شده است گفت: مبلغ 310 میلیارد ریال تا کنون از محل اعتبارات ملی برای این پروژه هزینه شده است .
گودرزی خاطر نشان کرد: جمعیت بهره بردار از ایستگاه پمپاژ دشت جایدر پلدخترحدود پنج هزار نفر و میزان اشتغالزایی یکهزار و 270 نفر را به
دنبال دارد .

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 668908

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =