«خبرجنوب» نوشت: مدیرکل آموزش و پرورش فارس، حلول ماه مبارک رمضان را نمایش عبودیت و بندگی انسان ها و خداپیوستگی آنها توصیف کرد.

حميدرضا آذري در محفل انس كاركنان آموزش و پرورش كه در آستانه ماه ضيافت ا... برپا شد، با بيان اينكه اسلام هم به كميت اهميت داده و هم به كيفيت، افزود: در راه رسيدن به معنويت، ترقي و تكامل، كيفيت نقش عمده اي دارد و اميدوارم در ماه مبارك رمضان همه تاثيرگذار بوده و به فلسفه وجودي روزه توجه و دقت لازم را داشته باشند.
وي در ادامه با اشاره به حماسه حضور مردم در انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا، گفت: نتيجه اين حضور، حاكم شدن دولت عقلانيت و خردورزي بود.
آذري افزود: در هيچ دوره اي مانند اين دوره از انتخابات، بزرگان شناسنامه دار اصلاح طلب و اصولگرا، علماي عظام، فرزندان و همسران برجستهترين شهداي كشور به صراحت اظهار نظر و بيان موضع نكرده و قطعا همه اينها حكايت از اين داشت كه آنها دل نگران آينده كشور بودند و مي دانستند كه آينده كشور در گرو اين انتخابات است.
مديركل آموزش و پرورش فارس با اشاره به شرايط حساس منطقه خاورميانه و روي كار آمدن ترامپ در آمريكا و اقداماتي كه عربستان سعودي با پول نفت انجام مي دهد، خاطرنشان كرد: همه اين مسايل، بزرگان و دلسوزان نظام ما را بر آن داشته تا با حساسيت و احساس مسئوليت بيشتري با قضايا برخورد كنند چرا كه در اين شرايط حساس، كشوري مثل عربستان سعودي كه وحشتناك ترين ديكتاتوري را دارد و حقوق بشر در بين حاكمان آن معنايي ندارد، با پول، تصميمات جهاني را جابه جا مي كند و در داخل كشور نيز مشكلات اقتصادي وجود دارد بنابراين در چنين شرايطي، بلندپروازانه سخن گفتن و تصميمات آني اتخاذكردن حاصلي نخواهد داشت و ديده ايم كه چنين تفكراتي در گذشته به دفعات مشكلاتي براي ما ايجاد كرده است.
اين مقام مسئول با اشاره به اينكه حضور حماسي مردم در انتخابات با توجه به دغدغه هاي پيش روي آنها، موجب حيرت دشمنان شده، تصريح كرد: شك نكنيد اين حضور، دشمنان را مات و مبهوت كرد و يك بار ديگر همه قدرت عظيم مردم را مشاهده كردند.
وي دعوت مقام معظم رهبري براي حضور حداكثري مردم از تمامي سليقه ها، گرايش ها و تفكرات در انتخابات را يادآور شد و افزود: همه مردم در اين انتخابات احساس مسئوليت كرده و مشاركت جدي داشتند و بايد خدا را شاكر باشيم كه به بركت خون شهدا، انتخابات به خوبي و باعظمت برگزار شد. آذري اضافه كرد: راي دادن 24 ميليوني به يك تفكر و اعتقاد خاص نشان از مشاركت و احساس مسئوليت يكايك افراد جامعه در يك هدف مشترك است و مسئوليت دولتمردان را سنگين تر كرده است.
مديركل آموزش و پرورش فارس در ادامه سخنان خود به مباحث اصلاح طلبي و اصولگرايي در جامعه اشاره كرد و گفت: اين دو جناح اگر قصد خدمت دارند بايد منافع مملكت را بر منافع خود ترجيح دهند و در اين انتخابات، اصولگرايان واقعي به درستي رفتار كردند و منافع ملي را بر منافع زودگذرشان ترجيح دادند.
آذري پيرامون سند 2030 كه قبل از انتخابات مورد بحث در مجامع مختلف قرار گرفت، گفت: اين سند در ايام انتخابات مطرح شد و گروهي در شهرها و روستاها در مورد آن به ايجاد شبهه پرداختند كه در شرايط خاص انتخابات صلاح نبود پاسخي داده شود اما اكنون مي شود در اين باره توضيح داد كه اين سند چيست و در آن چه تفاهماتي صورت گرفته است.
وي ادامه داد: در اين سند كه هر چند سال يكبار بازبيني شده و ويرايش جديد مي گردد، شركت كنندگان تفاهم كرده اند در زمينه توسعه آموزش و پرورش روش هاي نويني را به كار گيرند اما كشور ما تاكيد داشته و دارد كه در اين سند آنچه با باورهاي ايراني و اسلامي ما همخواني ندارد، اجرا نمي شود و هيچ تعهدي براي انجام آنها نخواهيم داشت. اينكه گفته مي شود دولت مي خواهد مملكت را بي دين كند، ظلمي در حق آموزش و پرورش است چرا كه ما تاكنون هيچ گونه كم كاري در حوزه مسايل ديني و اخلاقي نداشته ايم. برپايي ده ها مراسم جشن تكليف دانش آموزي در حرم مطهر شاهچراغ(ع)، همايش هاي «اهلي من العسل» و صدها مراسم در اعياد و مناسبت هاي ديني در زمينه ترويج فرهنگ ناب اسلامي، برپايي مسابقات قرآني و اقامه نمازهاي دانش آموزي گواه اين ادعاست.
آذري ادامه داد: ما تاكنون هيچ بخشنامه اي مغاير و ناسازگار با ارزشهاي ديني صادر نكرده ايم، البته ما معتقد نيستيم كه مسئول دين و دينداري مردم بايد يك عده خاص باشند.
مسئول نهاد تعليم و تربيت استان با تاكيد بر اينكه دين انحصاري را قبول نداريم و با برخي در اين خصوص اختلاف نظر و عقيده داريم، افزود: اينكه يك عده خط كشي را بردارند و با آن ميزان اعتقادات همه را سنجش و اندازه گيري كنند براي ما قابل قبول نيست، چرا كه خداوند بهتر مي داند چه كسي باتقواتر است و قرار نيست كه دانش آموزان به خودشان نمره 20 بدهند، بلكه معلم است كه به تناسب استعدادشان به آنها نمره مي دهد و معلم آخرت مردم نيز خداوند است. بر همين اساس نمي توانيم به اين 24 ميليون نفري كه از اقشار مختلف جامعه هستند و راي به يك تفكر و سليقه خاص دادند بگوييم كه دين شان مشكل دارد!
وي يادآور شد: شهيد مطهري فرمود ديندار اگر بخواهد براي اظهار دينداري خود كارهايي را انجام دهد، اين در اسلام به معناي دينداري نيست چرا كه هيچ گاه ديندار واقعي ابراز وجود نمي كند، مگر با عملش و عبادت در اوج نياز و زاري و پنهاني و بي سروصدا. بنابراين اگر مي خواهيد خدا را صبح تا شام در درون خودتان ياد كنيد دليلي ندارد كه همه بفهمند شما صبح تا شب خدا را ياد مي كنيد. ما اگر خدا را در درونمان ياد كنيم خيلي از مشكلاتمان حل مي شود. البته در نحوه دينداري اختلاف سليقه داريم و معتقديم كه مسايل مربوط به دينداري با بخشنامه، محدوديت و سخنراني حل نمي شود. آذري بيان داشت: اين امر به معروف و نهي از منكر نيست كه بياييم با سروصدا، در خانه ها التهاب ايجاد كنيم و همه را از نظام تعليم و تربيت كشور نااميد و مايوس كنيم. اصول كار ما در آموزش و پرورش، آثار شهيد مطهري است كه تماما مورد تائيد امام راحل است و اين شهيد بزرگوار گفته است «همان طور كه هدفمان بايد مقدس باشد، وسايلي را هم كه براي رسيدن به آن به كار مي بريم بايد مقدس باشد»، بنابراين نبايد دروغ و تهمت بزنيم كه اين كار نه براي خودمان نفع دارد و نه براي دين و در واقع نوعي بي ديني علني است. دروغ گفتن به نفع دين، بي ديني كردن است و نمونه آن همين مسايلي است كه امروز مي بينيم؛ براي اينكه بتوانيم رقيب را از ميدان خارج كنيم از هر وسيله اي استفاده مي كنيم و نتيجه آن هم اين شده كه جوانان ما وقتي در جامعه اين اتفاقات را مي بينند آنها را قبول نمي كنند. وي گفت: در واقع مردم ما امروز به سطحي از بلوغ فكري، فرهنگي و اجتماعي رسيده اند كه ديگر حاضر نيستند حرف هايي را بپذيرند كه در دنياي امروز به نفع شان نيست.
مديركل آموزش و پرورش فارس افزود: ما انتظار داريم در جامعه اخلاق رعايت شود و حق نداريم براي رسيدن به مقاصد خودمان به هر شيوه اي مثل آنچه در مناظرات ديديم، دست بزنيم. آنچه كه اتفاق افتاد ضربه محكمي به اقتصاد، مالكيت و به طور كلي آينده جامعه بود كه اگر در سال هاي قبل جلوي اين مسايل گرفته شده بود، به چنين وضعيتي دچار نميشديم. ما بايد ياد بگيريم خردورز، باتدبير، باتقوا و به طور كلي انسان باشيم و اميدواريم اين انتخابات خير باشد و اين مردمي كه با شور و علاقه پاي صندوق هاي راي آمدند، كارآمدي دولت را ببينند و تحول اقتصادي كه به نفع آحاد مردم به ويژه محرومان است را با روش هاي علمي و درست نظاره گر باشند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 669874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =