رویدادی تاریخی برای سینمای تبریز/ جایزه ی کن به سرزمین "ارک" آمد

برادران ارک موفق شدند برای نخستین بار در تاریخ سینمای آذربایجان شرقی و تبریز، یکی از جوایز معتبر جشنواره کن را از آن خود کنند.

به گزارش خبرآنلاین، بهرام و بهمن ارک موفق به کسب جایزه دوم بخش سینه فونداسیون کن ۲۰۱۷ برای فیلم «حیوان» شدند. این فیلم به نمایندگی از مدرسه ملی سینمای ایران برای بزرگ‌ترین فستیوال فیلم دنیا ارسال شده بود.

امسال ۲۶۰۰ فیلم از ۶۲۶ مدرسه فیلم‌سازی برای این بخش فرستاده شده بودند که در نهایت از میان شانزده فیلم منتخب، جایزه اول و مبلغ ۱۵ هزار یورو به فیلم «پل اینجاست» به کارگردانی والنتینا مائورل به نمایندگی از مدرسه ملی فیلم و تئاتر بلژیک (INSAS)، جایزه دوم و مبلغ ۱۱ هزار و ۲۵۰ هزار یورو به فیلم «حیوان» به کارگردانی بهمن و بهرام ارک به نمایندگی از مدرسه ملی سینمای ایران، و جایزه سوم و مبلغ هفت هزار و پانصد یورو به فیلم «دو جوان مُردند» ساخته توماسو اوسبرتی به نمایندگی از مدرسه فیلم فمیس فرانسه رسید. «حیوان» این جایزه را در رقابت با ۱۶ فیلم دیگر از مدارس و دانشگاه‌های فیلم‌سازی سراسر دنیا به دست آورد.

در مراسم اهدای جوایز این بخش، فیلم‌های برنده مجدداً به نمایش درآمدند.

گفتنی است این اولین جایزه بخش سینه فونداسیون کن است که به سینمای ایران می‌رسد.

پیش از این آناهیتا قزوینی‌زاده - فیلم‌ساز ایرانی‌الاصل- در سال ۲۰۱۳ موفق به کسب جایزه اول این بخش با فیلم «سوزن» شده بود که به نمایندگی از یک دانشگاه آمریکایی در کن حضور پیدا کرده بود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 669892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =