تسنیم به نقل از رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز اصفهان نوشت: گوشت قرمزی که از نظر سلامت مورد تایید اداره‌کل دامپزشکی قرار دارد، دارای مهر و شناسنامه است، در این صورت مشکلی برای خرید محصول وجود ندارد.

رضا انصاری، پیرامون شیوع بیماری تب کریمه کنگو و توصیه‌های لازم برای مصرف گوشت قرمز اظهار داشت: بیماری تب کریمه کنگو همزمان با فصل گرما در کشورهایی مانند ایران، عراق و افغانستان شیوع پیدا می‌کند که راهکار مقابله با گسترش آن رعایت توصیه‌های ایمنی برای چند گروه است.

وی افزود: دامپزشکان، چوپان‌ها و سلاخ‌ها بیشتر در معرض این بیماری هستند و شهروندان عادی که اقدام به خرید و مصرف گوشت می‌کنند در صورت رعایت نکات لازم با مشکلی روبه‌رو نخواهند شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز اصفهان با بیان اینکه شهروندان باید گوشت مصرفی خود را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنند، گفت: فروشگاه‌هایی که اقدام به عرضه گوشت قرمز می‌کنند باید حتما پروانه کسب داشته باشند و این پروانه در مقابل دید مشتری قرار گرفته باشد.

وی ادامه داد: گوشت قرمزی که از نظر سلامت مورد تایید اداره‌کل دامپزشکی قرار دارد دارای مهر و شناسنامه است، در این صورت مشکلی برای خرید محصول وجود ندارد.

انصاری با بیان اینکه گوشت قرمز برای حفظ سلامت، باید در دمای صفر تا منفی 4 درجه نگهداری شود، خاطرنشان کرد: در صورتی که گوشت در این دما و به مدت 24 ساعت نگهداری شود مشکلی برای مصرف نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه گوشت دام بعد از ذبح به مدت 24 ساعت در کشتارگاه نگهداری شده و سپس به فروشگاه‌های عرضه کننده منتقل می‌شود، افزود: فروشندگانی که گوشت خود را از کشتارگاه‌های معتبر دریافت می‌کنند بابت سلامتی گوشت اطمینان خاطر داشته باشند.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز اصفهان با اشاره به استقرار اکیپ بازرسی در سطح شهر، بیان کرد: در هر صورت مراقبت‌های بهداشتی باید از قبل از ذبح تا زمان مصرف کاملا رعایت شود، گوشت در مکان تمیز و خنک نگهداری شود تا مشکلی بابت مصرف شهروندان را تهدید نکند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 670921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =