افسونگری قلم استاد اسماعیلی مود در نمایشگاه قرآن کریم

شبستان نوشت : استاد مهدی اسماعیلی مود، استاد خوشنویس برجسته کشور و مدیر انجمن خوشنویسان خراسان جنوبی شب های ماه مبارک رمضان در نمایشگاه قران کریم قلمش با خوشنویسی «اسماء الحسنی» افسونگری می کند.

شبستان نوشت : استاد مهدي اسماعيلي مود،خوشنويس برجسته کشور و مدیر انجمن خوشنويسان خراسان جنوبي در یازدهمین نمایشگاه قرآن کریم استان اظهار داشت: در طول برگزاری نمایشگاه اسماء الحسنی (۹۹ اسم خداوند در ورق تذهیب) کتابت خواهد شد تا بعد از صحافی در آخرین روز نمایشگاه قرآن رونمایی شود.

استاد تمام در رشته خط شکسته که هنرجویانی از استان ها دیگر نیز دارد، بیان داشت: در کنار نمایشگاه قرآن مسابقه خوشنویسی برای مقطع دبستان، راهنمایی و دبیرستان برگزار می شود که علاقمندان می توانند با نوشتن آیات قرآنی به صورت تحریری و یا با قلم نی در مسابقه شرکت کنند و در روز آخر به برگزیدگان جوایزی اهدا خواهد شد.

اسماعیلی مود با بیان اینکه خوشنویسی هنر قرآنی است و اولین کاتبی که قرآن را خوشنویسی کرد حضرت علی علیه السلام بود و خوشنویسان ارادت خاصی به مولای متقیان علی علیه السلام دارند، افزود: خوشنویسی از ابتدا با قرآن عجین بوده و هنرمندان قرآن های بسیار نفیسی را کتابت کردند و برخي از خوشنويسان عمر و هنر خود را به نگارش قرآن اختصاص دادند.

این استاد برجسته خوشنویسی با تاکید بر اینکه برای شروع کار سعی می کنم حتماً با طهارت و وضو باشم، تصریح کرد: کار خود را با نیت خالصانه انجام می دهم و زمزمه های قرآنی خود در ماه مبارک رمضان را بر روی صفحه کاغذ خوشنویسی می کنم.

استاد اسماعیلی مود با بیان اینکه در خوشنویسی باید روحیه آرام داشت، افزود: اثری ماندگار است که با آرامش و معنویت کامل خوشنویسی و نقاشی شود.

به گفته وی تمام اسامی خداوند زیبا است اما من چون با هنر و خوشنویسی سروکار دارم بیشتر با اسم الهی «هوالمصور» انس می گیرم یعنی او، خالق همه صورت‌ها و هستی است.

مدير انجمن خوشنویسان خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به اینکه از کودکی علاقه زیادی به خوشنویسی داشتم و اولین استادم مرحوم پدرم حاج محمد اسماعیلی مود بود که علاوه بر شغل معلمی دارای خط زیبایی بود، گفت: به طور جدی بعد از سربازی وارد انجمن خوشنویسان شدم و زیر نظر اساتید استاد پرویز نیک بین در استان و اساتید طراز اول ایران استاد کابلی خوانساری، استاد امیر خانی، استاد فلسفی و استاد حیدری بصورت حضوری و مکاتبه ای فعالیت کردم تا اینکه در سال ۱۳۸۷ موفق به اخذ گواهینامه استادی خط شکسته و در سال ۱۳۸۹ از شورای ارزشیابی هنرمندان کشور از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موفق به اخذ گواهینامه درجه یک هنری (معادل دکتری حرفه ای) شدم.

اسماعیلی مود با بیان اینکه انجمن خوشنویسان بیرجند سال 65 افتتاح شده، ادامه داد: اکنون پنج شعبه این انجمن در شهرستان های بیرجند، فردوس، قاین بشرویه و خوسف فعال است و کارگاه های خوشنویسی برگزار می کنند.

به گفته وی انجمن خوشنویسان استان خراسان جنوبی با سابقه 30 ساله امروز دارای یک استاد 13 فوق ممتاز و 30 ممتاز است و تاکنون بیش از یک هزار هنرآموز داشته ام.

اسماعیلی مود با بیان اینکه دوسال در جشنواره امام رضا علیه السلام رتبه اول را کسب کرده، عنوان کرد: اما اکنون تنها در بخش ویژه اساتید برای شرکت در نمایشگاه آثار ارسال می کنم تا میدان مسابقه بیشتر برای رقابت جوانان باشد.

استاد برجسته خوشنویسی که سابقه برپایی پنج نمایشگاه در خارج از کشور (پاکستان، یونسکو فرانسه، بنگلادش و قطر) را در کارنامه هنری خود دارد، گفت: همچنین آثارم در کتاب کشورهای اسلامی در کویت و ایران چاپ شده است.

اسماعیلی مود که تاکنون چهار کتاب در زمینه خوشنویسی منتشر کرده، افزود: کتاب افسونگری قلم و آموزش نوین خط تحریری چندین بار تجدید چاپ شده است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین امیدوارم کتاب آموزش خط شکسته با توضیحات کامل آن تا پایان امسال چاپ می شود.

مدیر انجمن خوشنویسان خراسان جنوبی در پایان به خانواده ها توصیه کرد برای خوشنویسی فرزندان خود را در مقطع دوم یا سوم دبستان به کلاس طراحی و نقاشی بفرستند چرا که اساس خوشنویسی بر مبنای دایره و بیضی است و هنرجو باید دستش در طراحی روان باشد، گفت: افرادی که طراحی خوبی دارند بسیار سریع در خوشنویسی پیشرفت خواهند داشت.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 674929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =