رهبر معظم انقلاب: اینکه می‌گویند سند ۲۰۳۰ الزام‌آور نیست، سطحی‌نگری است

مقام معظم رهبری با بیان اینکه امروز دفاع از فلسطین دفاع از حقیقت است؛ فرمودند: مسئله‌ای بسیار گسترده‌تر از فلسطین؛ امروز مبارزه با رژیم صهیونیستی مبارزه با استکبار است، مبارزه با نظام سلطه است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، به مناسبت ماه مبارک رمضان، جمعی از استادان، نخبگان علمی و پژوهشگران دانشگاه‌ها، عصر امروز (چهارشنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

در کانال تلگرامی این پایگاه جملات زیر به نقل از رهبر معظم انقلاب منتشر شده است:

*در آستانه‌ روز قدس هستیم؛ روز قدس بسیار مهم است؛ صرفاً این نیست که ما از یک ملت مظلومی که از خانه‌ی خود رانده شده داریم دفاع می‌کنیم؛ ما در واقع داریم با یک نظام سیاسی ظالمانه و استکباری مبارزه می‌کنیم.
*امروز دفاع از فلسطین دفاع از حقیقت است؛ مسئله‌ای بسیار گسترده‌تر از فلسطین؛ امروز مبارزه با رژیم صهیونیستی مبارزه با استکبار است، مبارزه با نظام سلطه است.
*روز قدس را باید بزرگ دانست. راه‌پیمایی روز قدس خیلی مهم است. روز قدس روز مبارزه با یک نظام سیاسی ظالمانه و استکباری است.

*مسائل مربوط به سند ۲۰۳۰ باید توسط اساتید تبیین شود؛ خیلی مسئله‌ مهمی است. این جزوی از یک سند بالادستی سازمان ملل است؛ سند توسعه‌ی پایدار؛ یک بخشش همین سند ۲۰۳۰ آموزش و پرورش است.

*آن چیزی که در سند توسعه‌ی پایدار دارند طراحی می‌کنند، یک منظومه‌ی فکری و فرهنگی و عملی برای همه‌ی دنیا است.
*یونسکو اینجا یک وسیله و ویترین است؛ دست‌هایی پشت سازمان ملل وجود دارد که دارند برای همه‌چیز ملت‌های دنیا منظومه‌ی فکری و فرهنگی و عملی تنظیم می‌کنند که ملت‌ها باید بر اساس آن عمل کنند. این غلط و معیوب است؛ این‌ها چه حقی دارند که درباره‌ی کشورها و سنت‌ها و عقایدشان اظهارنظر کنند که باید این‌جوری یا آن‌جوری عمل کنید؛ همه‌اش هم «باید» است.
*اینکه می‌گویند سند 2030 «الزام‌آور نیست»، این سطحی‌نگری است؛ هرکدام از این‌ها که تحقق پیدا نکند، بعد به‌عنوان نقطه‌ منفی حساب می‌شود و امتیازهایی از کشور سلب می‌شود.

*اساتید باید جوان را با هویت_ملی و استقلال آشنا کنند تا به آن مباهات کند. جوان امروز قدر استقلال را نمی‌داند. غالباً جوان امروز ما از اول عمرش در کشوری زندگی کرده که هیچ وابستگی سیاسی و عقیدتی به قدرت‌های خارجی نداشته است؛ همیشه از اول دیده که جمهوری اسلامی در مقابل قدرت‌های خارجی که دیگران جرئت نمی‌کنند بگویند بالای چشمت ابروست، ایستاده است؛ این استقلال است؛ استقلال سیاسی است؛ این را از اول دیده‌اند و قدرش را نمی‌دانند.
*آن دوره‌ای که هرچه آمریکا و انگلیس می‌گفت، باید در کشور تحقق پیدا می‌کرد را جوان‌ها درک نکرده‌اند؛ لذا قدر استقلال را نمی‌دانند. اساتید این را باید تفهیم کنند.

این خبر کامل می شود...

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 679101

برچسب‌ها