۲ هزار و ۳۱۵ دانش‌آموز بی‌بضاعت همدان ‌در معرض ترک تحصیل قرار دارند

معاون آموزش ابتدایی همدان گفت: یکی از مشکلات ما وجود 2 هزار و 315 دانش‌آموز بی بضاعت در استان است که به علت مشکلات مالی در معرض ترک تحصیل قرار دارند و لازم است برای حل این مشکل تمام ارگان‌های متولی آموزش و پرورش را یاری کنند.

به گزارش خبرآنلاین از همدان ؛ حسین بهرامی نوید، که در شورای آموزش و پرورش همدان سخن می گفت از بالا بودن نرخ بی‌سوادی در حاشیه شهرها نسبت به روستاها خبر داد و افزود: در بررسی‌های انجام شده تعداد افراد بی‌سواد و یا ترک تحصیل کرده در مناطق حاشیه‌ای شهرها، گاهی اوقات بیشتر از روستاهاست.

وی خاطرنشان کرد: شهرستانهای همدان و ملایر دارای بیشترین تعداد دانش‌آموزان ترک تحصیل‌کرده در استان است که مهم‌ترین عوامل آن نیز مشکلات خانوادگی، طلاق، فقر مالی و فرهنگی، شاغل بودن فرزندان، اعتیاد والدین ودر عشایر نیز کوچ کردن آنها است.

معاون آموزش ابتدایی همدان اظهار داشت: عوامل ذکر شده سبب بی‌انگیزگی دانش‌آموزان به ادامه تحصیل شده است.

وی افزود: در این مناطق 25 مدرسه ابتدایی، 8 مدرسه دوره متوسطه اول و 7 مدرسه دوره متوسطه دوم داریم که نشان می‌دهد برای رفع این مشکل باید به درون خانواده‌ها نفوذ کرد.

بهرامی نوید یادآور شد: سال 95 از 155 هزار دانش‌آموزی که باید وارد چرخه تحصیل می‌شدند 3 هزار و 600 نفر ترک تحصیل کرده و یا اصلا به مدرسه مراجعه نکرده بودند.

معاون آموزش ابتدایی همدان درباره وضعیت دانش‌آموزان سکونتگاه‌های غیررسمی نیز گفت: ورود تشکل‌های غیر‌دولتی و فعالیت دیگر نهادهای حمایتی در این مناطق می‌تواند در کاهش مشکلات بسیار اثرگذار باشد.

وی افزود: ترک تحصیل در مناطق مستضعف‌نشین و سکونتگاه‌های غیررسمی ارتباط مستقیمی با میزان درآمد خانواده‌ها و رفاه آنها دارد که باید برای رفع این مشکل راه‌حلی پیدا کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 679415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =