براساس آخرین گزارش سازمان بین المللی انرژی،برای اولین بار افزایش سرمایه گذاری در بخش الکترونیک بیش از نفت و گاز شده است.

به گزارش خبرآنلاین، گزارش سرمایه گذاری انرژی درسال 2017 نشان می دهد که سرمایه گذاری در حوزه انرژی های نو 12 درصد افزایش یافته است و مجموعه عرضه ترکیب انرژی های نو بیش از نفت و گاز و سوخت های فسیلی به بازار است. رکوردی که نشان از بیشترین سرمایه گذاری در بخش انرژی های پاک با 43 درصد افزایش دارد.

 مدیر اجرایی سازمان بین المللی انرژی می گوید:« بررسی های ما نشان می دهد که تصمیم برای سرمایه گذاری های هوشمند خیلی مهمتر از حفظ امنیت انرژی و هدف های زیست محیطی است.»

درسالهای اخیر، صنعت نفت و گاز از پروژه های کوتاه مدت خودداری کرده و براساس سیاست های تجاری بازار که کیفیت و تداوم عرضه  را در گرو پیگیری اهداف بلند مدت دنبال می کند، عمل کرده است.هرچند  تغییرات آب و هوایی سرمایه گذاری نفت و گاز را ریسک پذیرتر از اهداف بلند پروازانه کرده است،اما قیمت های پایین انرژی خبر خوبی است که سبب می شود سیاست های تجاری دولت در بازار تحت تاثیر ریسک پذیری انرژی قرار بگیرد.

سازمان بین المللی انرژی پیش بینی کرده کسرمایه گذاری در نفت و گاز بین سالهای 2014 تا 2016 به میزان 44 درصد بیشتر شده ،به طوری که در سال 2016 این رقم 26 درصد افزایش نشان می دهد.در سال جاری این میزان افزایش 3 درصدی را اعلام شده، ولی نباید جای نگرانی باشد،زیرا باید انتظار افزایش بیشتر این سرمایه گذاری ها باشید.

منبع:اویل پرایس

 

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 687873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =