فرهنگ زیربنای تحول و موتور توسعه یک جامعه است

عضو شورای شهر کرج گفت: فرهنگ به عنوان زیر بنای هر تحول در صورت توجه می تواند موتور توسعه را به حرکت درآورد خوشبختانه در نگاه ارزشی ایرانی - اسلامی، عناصر فرهنگی فراوانی برای تحقق این مهم وجود دارد.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج،میرابراهیم صدیق اظهارداشت: آنچه به نظر می رسد آن است اقتصاد ایران جا برای کار بسیار دارد و این فرایند در یک همگرایی و با یک عزم ملی و توسعه فرهنگی قابل حل است.
صدیق بیان داشت: بستر تحول اقتصادی، فرهنگ است و ما برای ایجاد توسعه و رفاه چاره ای جز انجام کار فرهنگی و اصلاح ساختار ها نداریم.
وی، فرهنگ را به عنوان زیر بنای هر تحول دانست و ادامه داد: در صورت توجه به مقوله ی مهم فرهنگ می توان موتور توسعه را به حرکت درآورد خوشبختانه در نگاه ارزشی ایرانی - اسلامی، عناصر فرهنگی محرک از جمله جلب رضایت مردم، ارتقاء خدمت، کارآمدی، توجه به مقوله زمان، ارزش کار، ارزش سرمایه، ارزش نیروی مولد و کارآفرین، کارآفرینان و ... فراوان است.
این مسئول بیان کرد: امید است در سال جاری اقتصاد نابسامان ایران با بهره گیری از مولفه های پایدار فرهنگی و تلاش و کار ایرانی در مسیر پیشرفت و تعالی قرار گیرد. آنچه به عنوان یک ضرورت در اینجا می توان مطرح کرد آن است، هر تحول اقتصادی فرهنگی باید در بستر مدیریت جهادی محقق شود یعنی بدور از تنگ نظری از همه توان ها استفاده شود.
این عضو شورای شهر کرج تاکید کرد: اگر مدیریت علمی و جهادی در این بستر محقق شود یقیناً راه برای فائق آمدن بر مشکلات فراهم است. همانطور که ملت ما در دوران 8 سال دفاع مقدس در سایه عزم و اراده ملی و همدلی و با بهره گیری عناصر فرهنگی برهمه مشکلات غلبه یافتند امروز نیز هجمه دیگر به نام هجمه اقتصادی و فرهنگی علیه ما گسترده شده است که چاره کار وحدت و همدلی و بازگشت به مدیریت جهادی است.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =