مهر نوشت: نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مشکلی که ما در تشکل‌های دانشجویی داریم این است که حداکثر فعالیت در تشکل‌های دانشجویی، دفاع است که اقدامی منفعلانه به شمار می رود.

 آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی دوشنبه شب در دیدار با اعضای جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های کشور اظهارکرد: این‌که رهبری فرمودند «افسر جنگ نرم» به این جهت است که توده جامعه انقلابی، سرباز انقلاب هستند، و شما به‌عنوان توده دانشجویی باید جلودار این حرکت باشید، توده سرباز پشت سر شما بیاید و هر نقشه و برنامه‌ای شما ریختید، جامعه انقلابی عمل کند.

امام جمعه مشهد بیان کرد: همه جای کشور ما میدان جنگ است و کانون میدان‌های جنگ در دانشگاه است چون دشمن هر صحنه و عرصه‌ای دستش بیاید آن را میدان جنگ نرم قرار می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: تمام عرصه‌های اجتماعی و سیاسی در هر قشری برای دشمن یک میدان است اما از همه بیشتر، دانشگاه برای او میدان اصلی است. آن جنبه منفی دانشگاه این است که میدان حرکتی ضدانقلاب در دانشگاه چه برای جریان‌های ضدانقلاب خارجی و چه جریان‌های داخلی قرار می‌گیرد.

وی گفت: شما برادران و خواهران افسران انقلاب دانشگاه در جنگ نرم هستید یعنی هم جامعه را از بیرون دانشگاه به داخل دانشگاه آورده و جذب کنید و هم در داخل دانشگاه باید جبهه را در داخل کشور فرماندهی کنید.

علم‌الهدی، تشکل جامعه اسلامی را در میان تمام تشکل‌های دانشجویی، باسابقه‌تر و پیشکسوت‌ترین تشکل دانشگاهی عنوان کرد و گفت: شما فعالان دانشجویی به این مسئله فکر کنید که اگر جریانی در دانشگاه به وجود بیاید، آن جریان تهاجم خود به اصول و ارزش‌های انقلاب را شروع کند و بعد شما دفاع کنید، یعنی برخورد انفعالی دارید و برخورد انفعالی در هر جبهه‌ای محکوم به شکست است.

وی افزود: این‌که در جبهه‌ای نیروها بایستند و دفاع کنند، محکوم به شکست هستند چون تاکتیک دست دشمن است و آنان هر ابتکار و تاکتیکی اجرا کنند، شما در آن تاکتیک گرفتارشده و می‌خواهید دفاع کنید.

امام جمعه مشهد با تاکید بر این‌که شما افسران جنگ نرم باید تهاجم کنید و ابتکار عمل را به دست بگیرید، یادآور شد: مشکلی که ما در تشکل‌های دانشجویی داریم این است که حداکثر فعالیت در تشکل‌های دانشجویی، دفاع است، منفعل هستید و در مقابل تاکتیک و ابتکار عملی که طرف مقابل دارد دفاع می‌کنید. اما اگر شما حمله را شروع کنید، او که می‌خواهد دفاع کند مجبور است خود را با تاکتیک شما تطبیق کند و درنهایت شکست می‌خورد.

وی تصریح کرد: در دانشگاه‌هایی که عزیزان ما چه در بسیج دانشجویی و چه جامعه اسلامی دانشجویان ابتکار عمل دارند، پیروزی و پیشرفت را به‌خوبی لمس و احساس می‌کنیم و جریان ارزشی انقلاب در دانشگاه‌ها دارد پیش می‌رود؛ در برخی دانشگاه‌ها نیز فضا برای حرکت جریان انقلابی در دانشگاه‌ها وجود ندارد، مدیریت دانشگاه قشر ضد ارزشی را پشتیبانی می‌کند و امکانات در اختیار آنان قرار می‌دهد.

27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 690370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    1 0
    نه تورخدا همون مشهد جنگه کافیه ما تو تهران به کنسرت احتیاج داریم
  • بی نام IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    1 0
    ایشون توهم دارن عاشق جنگ داخلی هستن ولی کسی به ایشون و حرفاشون بهایی نمیده
  • بی نام A1 ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    1 0
    نظر شما در مورد موسسات پدیده شاندیز ،ثامن و... چی هست این موسسات پول مردم که حف الناس هست را بالا کشیده اند
  • بی نام A1 ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    1 0
    این کشور متعلق به هشتاد میلیون ایرانی است و همه باید بتوانند از امکانات مادی و معنوی کشور استفاده کنند . ولی آقایان با اینکه در اقلیت هستند ولی فکر میکنندد که تمام تریبون ها در اختیار ایشان و دوستانشان باشد و دیگران هیچ حقی ندارند.
  • فرهاد A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    8 0
    ارزش با جنگ و تقابل ایجاد نمیشود. ارزش ان است که مردم با جان و دل بپذیرند. فقط نگاهی به عکسهای بسیجیان مخلص دوران دفاع مقدس به شما یاداوری خواهد کرد معنی ارزشی که واقعیست
  • بی نام IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    0 13
    حاجی میخوامت
  • علی A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    7 0
    ایشان میخواهند همه را علیه هم بسیج کنند گویا .در صلح داریم زندگی میکنیم ،چه جنگی .چه دشمنیی،همه باهر عقیده واعتقاد
  • خواننده A1 ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    10 0
    از نظر شما ففط داماد گرامی لیاقت ریاست جمهوری را دارند و به کارهای دبگران دایما گیر بده
  • بی نام US ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    9 0
    این علم الهدی مدام صحبت می کند و همه چاپ می کنند همه حرفهایش هم سبب نگرانی است.