نماینده مردم تبریز و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به نتایج جلسه دیشب فراکسیون نمایندگان شمالغرب مجلس با برخی از وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم گفت: در این جلسه دغدغه های اصلی نمایندگان همچون اجرایی شدن اصل 15، حمایت از تراکتور، دریاچه ارومیه و نیز جاده و راه آهن مطرح گردید.

زهرا ساعی در گفتگوی اختصاصی با خبرآنلاین در پاسخ به اینکه در جلسه ی مشترک نمایندگان استانهای آذری نشین با برخی وزاری پیشنهادی چه گذشت گفت: در این جلسات، نمایندگان دغدغه ها و خواسته های حوزه های انتخابیه خود را مطرح و از وزرای پیشنهادی برنامه های خود را برای رفع میشکلات خواستند

ساعی با تاکید بر اینکه برنامه محوری اولویت اصلی نمایندگان استان های شمالغرب بوده است گفت: در این جلسه وزرای پیشنهادی برنامه های خود را ارئه کرده و حتی نظرات مخالف را نسبت به خود برگرداندند.

این نماینده لیست امید از تبریز خواسته های نمایندگان استان های شمالغرب را هماهنگ عنوان کرد ولی یادآور شد: در این جلسه نمایندگان علاوه بر مسایل کلان، به موارد مربوط به حوزه انتخابیه خود نیز پرداخته و انتظارات و خواسته های خودشان را مطرح کردند.

زهرا ساعی در ادامه سخنان خود به برخی خواسته های مطرح شده از وزاری پیشنهادی اشاره کرد و گفت: حمایت از تراکتورسازی به عنوان اصلی ترین خواسته از وزیر پیشنهادی ورزش، موضوع اجرای اصل 15 و اتخاذ تدابیر لازم برای غیرامنیتی کردن موضوع از وزیر پیشنهادی اطلاعات، موضوع دریاچه ارومیه و بحران آب و برخی دیگر از مطالبات در این جلسه مطرح شد.

وی اجرای اصل 15 و آموزش زبان مادری را یکی از مطالبات مردم آذربایجان خواند و گفت: در این جلسه از وزیر پیشنهادی اطلاعات خواسته شده تمهیدات لازم برای اجرایی شدن این اصل در فضایی بدون حاشیه و مسایل امنیتی فراهم گردد.

زهرا ساعی در پاسخ به اینکه خواست نمایندگان از وزیر راه که یکی از حساسیت های مردم آذربایجان محسوب می شود چه بود افزود: به طور حتم موضوع راه های مواصلاتی در شمالغرب یکی از مهمترین دغدغه های مردم و مسئولان است و در جلسه مذکور نیز در این خصوص صحبت شد.

وی با اشاره به توسعه راه های مواصلاتی یکی از زیبناهای توسعه هر منطقه به شمار می آید تصریح کرد: منطقه ی شمالغرب به خصوص آذربایجان شرقی از این نظر جزو استانهای فقیر محسوب می شود و انتظار داریم وزارت راه در این خصوص و نیز موضوع راه آهن تبریز-میانه به طور جدی وارد عمل شود.

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه با توجه به جو مجلس و لیست پیشنهادی وزرا پیش بینی وی از نتیجه ی رای اعتماد مجلس چه خواهد بود خاطرنشان کرد: گذشته از یک یا دو نفر از وزرای پیشنهادی که احتمال دارد نتوانند نظر نمایندگان را جلب کنند، بقیه وزاری پیشنهادی به احتمال زیاد مشکلی در رای اعتماد نخواهند داشت.

زهرا ساعی همچنین با اشاره به کاهش سهم نمایندگان آذربایجان در کابینه دوازدهم نیز اظهار داشت: تلاش می کنیم وزیر پیشنهادی علوم حتما از بین نخبگان آذری باشد.

وی با اظهار خرسندی از انتساب عیسی کلانتری به عنوان رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور گفت: برای وزارت علوم نیز دکتر محمد علی سبحان اللهی، استاندار دوران اصلاحات در آذربایجان شرقی گزینه ی اصلی پیشنهادی برای وزارت علوم بوده و دکتر محمد رضا پور محمدی رئیس فعلی دانشگاه تبریز نیز دیگر گزینه ی مطرح به شمار می آید.

46

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =