۲۵درصد منابع کمیته امداد از مشارکت‌های مردمی تامین می‌شود

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور گفت: ۲۵ درصد منابع اعتباری کمیته امداد از طریق مشارکت‌های مردمی تامین می‌شود و خروجی این حوزه مشخص، شفاف و قابل دسترس است.

به گزارش خبرآنلاین، علی‌محمد ذوالفقاری اظهار کرد: ۱۰میلیون مشترک از طریق صندوق صدقات، مشارکت در طرح زکات، اکرام ایتام و محسنین با کمیته امداد همکاری می‌کنند و ما در بخش مشارکت‌های مردمی این باور را داریم که ۲۰ میلیون خانوار می‌تواند همیار کمیته امداد باشد.
وی شناسایی گروه‌های مختلف اقتصادی را از اولویت‌های بخش مشارکت‌های مردمی عنوان و تصریح کرد: امروز باید با شناسایی هدفمند نقش آفرینان و تشکل‌های اقتصادی، بررسی دقیق ارتباط انفاق با اقتصاد مناطق و انجام اقدامات نتیجه بخش در راستای محرومت‌زدایی علاوه بر حفظ مشارکت همگانی به سمت مشارکت نقطه‌ای و متمرکز نیز گام برداریم.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور استفاده از شیوه‌های نوین و شبکه‌های اینترنتی را در جذب مشارکت‌های مردمی موثر دانست و گفت: کاهش هزینه‌ها، سرعت در جمع‌آوری کمک‌ها، عدم آسیب‌پذیری، عدم فرسایش ابزار و تسریع در توزیع کمک‌های مردمی از ویژگی‌های بهره گیری از روش‌های نوین در جلب مشارکت‌های مردمی است.
ذوالفقاری در ادامه از آمادگی کمیته امداد برای تعامل با خیریه‌ها خبر داد و بیان کرد: کمیته امداد نهادی دانش‌محور است و تعامل با خیریه‌ها و در اختیار قرار دادن نتایج و پژوهش‌های انجام شده برای افزایش دانش، اصلاح ارتباط با حامیان و خیران، تقسیم کار منطقی و رسیدن به تعریف مشترک از فقر در کاهش محرومیت موثر خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه حوزه مشارکت‌های مردمی نیازمند کسب مهارت‌های جدید است، گفت: بهره‌گیری از روش‌های ابداعی موثر و تکنیک‌های جدید‌، تبادل تجربه بین استان‌ها، دسته‌بندی خیران حقیقی، حقوقی و شناسایی دقیق آنها و بهره‌گیری از توان و ظرفیت بیشتر خیران از طریق ارتقای سطح آگاهی و اطلاعات و افزایش دغدغه‌های مردم و جامعه در خصوص فقر از برنامه‌های حوزه مشارکت‌های مردمی است.
ذوالفقاری با بیان اینکه مشارکت هر چه بیشتر خیران در فرآیند محرومیت‌زدایی از برنامه‌های حوزه مشارکت است، افزود: حامیان و خیران انتظار دارند که آثار و خدمات خود را در جامعه مشاهده کنند و حوزه مشارکت مردمی کمیته امداد دارای خروجی مشخص و شفاف‌سازی امور در همه امور است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =