سیدمسعود شجاعی ضمن تشریح برنامه‌های مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری از اولویت این مجموعه برای شناسنامه‌دار کردن آثار هنری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست رسانه‌ای مرکز هنرهای تجسمی حوزه‌ هنری با حضور مسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری امروز یکشنبه 29 مردادماه برگزار شد.

شجاعی طباطبایی در ابتدای این نشست برنامه‌های آتیِ این مرکز هنری را تشریح کرد و گفت: «سخنانم را براساس اولویت‌بندی‌ برنامه‌های مرکز تجسمی حوزه هنری طبقه‌بندی کرده‌ام، و به ترتیب به شرحِ انتشارات، احیای فضای مجازی حوزه، تولید آثار، برپایی کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی، برپایی جشنواره‌ها و ایجاد فضای نمایشگاهی و ساخت مستند خواهم پرداخت.»

شجاعی ادامه داد: در بخش انتشارات، از اولین هفته‌ مهرماهَ، دوهفته نامه‌ «هود» را با همکاری انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس منتشر خواهیم کرد که در هر شماره به معرفی دو هنرمند شهرستانی خواهیم پرداخت. مسعود نجابتی، احمدرضا دالوند، محمدحسین نیرومند و محمد خزایی از اعضای هیأت علمی این دوهفته‌نامه هستند. بعد از انتشار شماره‌ دوم این دوهفته‌نامه، فایل پی دی اف آن را هم در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهیم داد.»

او افزود: «امسال با توجه به تقارن زمانی هفته دفاع مقدس با ایام محرم، کتاب «دفاع و عاشورا» را منتشر خواهیم کرد و 50 عکس از بهترین عکس‌های دفاع مقدس نیز به صورت پوستر و بیلبورد تهیه و در فضاهای شهری اکران خواهد شد. هم‌چنین در روز عاشورا ورک‌شاپ کربلا را برگزار خواهیم کرد.»

شجاعی طباطبایی ادامه داد: «کتاب سال گرافیک مذهبی که از دو هفته قبل برای آن فراخوان داده بودیم؛ اکنون در مرحله انتخاب آثار و صفحه‌آرایی است و کتاب «تصویرسازی ایران» نیز در دست انتشار است و به زودی توزیع خواهد شد. هر هفته رونمایی از یک اثر جدید خواهیم داشت و برگزاری کارگاه‌های آموزشی، ورک‌شاپ و نشست‌های تخصصی را در برنامه کاری خود خواهیم داشت.»

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری بیان کرد: «از سرداران و شهدای مدافع حرم سردیس‌ها و تندیس‌هایی را سفارش خواهیم داد و از همین امروز کار روی شهدای مدافع حرم را آغاز کرده‌ایم. امروز هم بعد از این نشست، مراسم رونمایی از اثر حسن روح الامین از شهید حججی را خواهیم داشت. هفته آینده از اثر حمید قدیریان رونمایی می‌شود و هفته بعد از آن از اثر محمد علی نادری.»

او بیان کرد: «ما در حال حاضر نگارخانه‌ای در فضای اداری داریم که قرار است طراحی در معماری رخ بدهد که دری رو به بیرون و مستقل داشته باشد و این گالری پنجشنبه و جمعه هم باز باشد. ضمن اینکه انشاءالله همراه با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی یک محوطه بزرگ نمایشگاهی در همین مکان را افتتاح خواهیم کرد.»

شجاعی طباطبایی شناسنامه‌دار کردن آثار حوزه هنری و تمرکز بر فروش آثار نمایشگاهی را از دیگر اولویت‌های این مرکز در دوره مدیریت جدید نام برد و خبر از برگزاری اکسپوی حوزه هنری در تهران، مراکز استان‌ها و کشورهای دیگر داد. هم‌چنین مستندهایی از ۴۰ هنرمند انقلابی را در دستور کار خود داریم.

در پایان این نشست، از اثر حسن روح الامین از شهید محسن حججی پرده‌برداری شد.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 699184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =