ایلنا نوشت: وزیر کشور گفت: نمایندگان مجلس با درک عمیق و کاملا آگاهانه، متعهدانه و صادقانه با قضیه رای اعتماد برخورد کردند و باید به این مجلس احسنت گفت.

عبدالرضا رحمانی فضلی در آیین بهره‌برداری از فاز دوم خط یک مترو شیراز گفت:‌ برخی آسیب‌های ما ساختاری است و ما لایحه جامع مدیریت شهری را در این زمینه به مجلس فرستاده‌ایم.

عمده تامین منابع در شهرداری‌ها از ساخت و سازها است

وی ادامه داد:‌ در شهرداری‌ها با خلاء عظیم منابع پایدار درآمدی مواجه هستیم، عمده تامین منابع ما در شهرداری‌ها از ساخت و سازها است و چون کمبود منابع دارند به سمت تراکم‌فروشی و نادیده گرفتن برخی قوانین رفته‌اند که باعث شده چهره امروز شهرها آرامش‌بخش نباشد.

وزیر کشور با بیان اینکه آلودگی هم یک مساله ساختاری است، اظهار داشت: هرچه برای کنترل آلودگی حرکت می‌شود از آن طرف منشاء و منبع آن که در اختیار دستگاه‌های دیگر است، کنترل نمی‌شود و شهرداری‌ها نمی‌توانند کار را به سامان برسانند.

باید منشا و مبدا حاشیه‌نشینی را درست کنیم

رحمانی فضلی اضافه کرد:‌ یکی از مسائل و مشکلات دیگر حاشیه‌نشینی است، هرچه ما در این زمینه کار کنیم، چون منبع ایجاد آن مهاجرت است به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم چراکه باید منشا و مبدا آن را درست کنیم و این با درست کردن نظام برنامه‌ریزی، بودجه‌ریزی و نظام مالیاتی میسر می‌شود.

وی تاکید کرد: ‌یک نگاه ما به حال و مجموعه شرایطی است که الان باید درست کنیم و یک نگاه هم باید به آینده داشته باشیم.

رایی که نمایندگان مجلس به دولت دادند، جلوه‌ مردم‌سالاری دینی است

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد:‌ رایی که نمایندگان مجلس به دولت دادند و رایی که مردم به شوراها دادند، جلوه‌های مردم‌سالاری دینی است و خداوند را به خاطر این مردم‌سالاری دینی هزار بار شکر می‌کنیم؛ این که مردمی توفیق می‌یابند سرنوشت خود را تعیین کنند، خیلی مهم است.

رحمانی فضلی ادامه داد: امروز بعد از ۳۹ سال همه ضعف‌ها را پوشانده‌ایم و اثبات کرده‌ایم که مردم حکومت را از خودشان می‌دانند، حکومتی که برگرفته از اندیشه دینی و مبتنی بر اراده ملت است.

باید به مجلس احسنت گفت

او افزود:‌ نمایندگان مجلس با درک عمیق و کاملا آگاهانه، متعهدانه و صادقانه با قضیه رای اعتماد برخورد کردند و باید به این مجلس احسنت گفت.

وزیر کشور با بیان اینکه نمایندگان براساس حق‌گرایی، تجربه و شایسته‌سالاری و بر اساس نیاز کشور به حرکت و توسعه و بر اساس هماهنگی با دولت به دولت رای دادند،‌ خاطرنشان کرد: نمایندگان ما با پختگی اقدام کردند، البته نمایندگان باید در ادامه سوال کنند، انتقاد کنند و اگر اشکالی هم بود برخورد کنند، این حق نمایندگان است.

توسعه پایدار اساس حرکت دولت است

رحمانی فضلی افزود: نمایندگان مجلس به احترام ۴۲ میلیون نفری که در انتخابات شرکت کردند و ۲۴ میلیون نفری که به رئیس جمهور رای دادند، حق محورانه به کابینه روحانی رای دادند.

او با تاکید بر اینکه توسعه پایدار اساس حرکت دولت است، ابراز داشت:‌ ما به دنبال توسعه کشور و توسعه پایدار همه جانبه هستیم، برنامه وزارت کشور نیز هم در دوره قبل که توصیه رئیس جمهوری بود و هم این دوره مبتنی بر توسعه پایدار همه‌جانبه است هم در اقتصاد مبنای کار ما توسعه پایدار است و هم در مشارکت و هم در توسعه پایدار شهری مبنای کارمان باید باشد.

شهردار باید به مطالبات مردم پاسخ دهد

وزیر کشور ادامه داد:‌ شوراها و شهرداری‌ها که به لطف مردم توفیق یافتند که خدمت چهارساله داشته باشند باید بدانند که خواست مردم خدمت‌رسانی به مردم است و این حق مردم و تکلیف ماست.

روحانی فضلی ادامه داد:‌ خدمات‌رسانی به عنوان یکی از اصلی‌ترین وظایف شهرداری‌هاست؛ نگاه ما به شوراها نباید نگاه کاملا سیاسی باشد، شهردار باید به مطالبات مردم پاسخ دهد و شورا هم باید مطالبات مردم محور کارشان باشد و اقتصاد شهری، عدالت شهری و خدمات رسانی شهری و روستایی را در نظر داشته باشند.

29216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 699958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =