۰ نفر
۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳

نماینده مجلس معتقد است در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حرکت خود جوش مردمی در زمینه اقتصاد،برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو قطعا در راستای سیاستهای نظام است که هدف آن مانند مناطق آزاد تجاری ،توسعه صادرات است .

حمیدرضا فولادگر در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین گفت : برگزاری نمایشگاه توانمندی های صادراتی می تواند عرصه را برای تولید کنندگان داخلی باز کند تا بتوانند صادرات خود را افزایش دهند.

فولادگر با بیان اینکه برگزاری نمایشگاههای بین المللی که شرکت کننده های داخلی و خارجی در آن حضور دارند و توانایی های خود را در عرصه های اقتصادی و تجاری به نمایش می گذارند، مزیت های زیادی دارد ،عنوان کرد : از جمله مزیت های حضور در این نمایشگاهها :تبادل اقتصادی کشورها،تعامل بین کشورها با محوریت اقتصاد، آشنایی با آخرین دستاوردهای فنی و مهندسی و فناوری یکدیگر در زمینه های مختلف(صنعتی ،معدنی، حمل و نقل، انرژی،بازرگانی و..) می باشد که نوعی ایجاد رقابت است و باعث می شود مردم و مصرف کنندگان به سراغ بهترین شرکت ها بروند.

وی افزود : بعد از برجام و در شرایط کنونی کشور، برای تحریم شکنی نیاز به انعقاد قراردادهای بین المللی است که برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو و حضور شرکت کنندگان خارجی در این نمایشگاه می تواند این مهم را میسر کند و در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی عمل کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره  به فرمایشات مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ و جلسه با هیات دولت و تاکید بر مدیریت واردات و صادرات، اظهار داشت : نمایشگاه ایران اکسپو می تواند در راستای رهنمود ایشان پیش برود و گسترش روابط و ایجاد تعامل با کشور ها در عین حفظ عزت مندی و استقلال کشور را د اشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه تجارت بایستی صادرات محور باشد، عنوان کرد : پذیرش سرمایه گذاری خارجی با رعایت مصالح ملی ، ایجاد زمینه رقابت پذیری، رقابت صحیح و مدیریت صادرات و واردات بایستی به نحوی باشد که واردات را به سمت مواد اولیه ، ماشین آلات و قطعاتی که امکان تولید در داخل نیست و به آنها نیاز داریم سوق دهیم.

فولادگر در خصوص فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با حمایت دولت از حرکتهای خودجوش مردمی در زمینه های فرهنگی، اقتصادی و خدماتی گفت : برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو کار مثبت و یکی از این حرکتهای خودجوش می باشد که در بخش خصوصی انجام می شود، چرا که در همه کشورهای دنیا برگزاری نمایشگاه ها به عهده بخش خصوصی است و دولتها سیاستهای کلی را بیان میکنند.

وی افزود : در کشور ما متاسفانه سال ها این بخش انحصاری در دست دولت بوده ولی در سالهای اخیر به برکت سیاستهای اصل 44 و همکاری  برخی از مسئولین به تدریج نقش بخش خصوص پیداو آشکار می شود .

به گفته فولادگر با برگزاری دومین دوره نمایشگاه ایران اکسپو که توسط بخش خصوصی انجام می شود و دولت نظارت و سیاستگذاری را انجام می دهد حاکی از اعتماد دولت به بخش خصوصی است که امیدواریم با برگزاری این نمایشگاه راه برای دیگر بخش های خصوصی هم باز شود. 

 

39224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 704499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =