به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اتوبوس‌ها در تهران، این روزها بدل به تابلوهای متحرک تبلیغاتی شده‌اند که از شامپو و صابون تا آخرین مدل گوشی تلفن همراه را تبلیغ می‌کنند.

این مسئله باعث شده تا بارها مخاطبان سرویس مشکلات مردم، درباره تبلیغات روی بدنه اتوبوسها به خصوص روی شیشه های اتوبوس اعتراض کنند.
یکی از مخاطبان با لحن پرخاشگرانه ای در این باره نوشته: آقا این ...ها چیه اتوبوسرانی به شیشه اتوبوسها برای پر کردن جیبش چسبونده. مردم نمی تونند بیرون رو ببینن و مسیر رو تشخیص بدن. اجحاف به مستضعف تا کی؟ چقدر؟ همه تو اتوبوس دارن نفرین میکنن.
مخاطب دیگری نوشته: آقا این اتوبوسرانی بی آر تی مسافراشو چند فروخته که تمام اتوبوس رو تمام صفحه تبلیغاتی کرده. حتی روی شیشه ها که خیلی مزاحمه و چشم درد میگیریم. کم مونده این تبلیغات رو روی صورت مسافرا هم بچسبونن. بعد آقای قالیباف و شورای شهر دم از کرامت انسان ها میزنند اینها تمام بیت الماله آقا بیت المال که دارن حرام میکنن. کی باید رسیدگی کنه؟؟
کاربری به نام احمدرضا در این مورد نظر داده: آقا این تبلیغات مشبک روی شیشه اتوبوسها کورمون کرد. چه کسی و کی به داد ما میرسه؟
درباره نحوه تبلیغات روی خودروها و مواد قانونی مربوط به این موضوع در سرویس مشکلات مردم گزارشی منتشر شده که نشان می دهد تبلیغات اتوبوسی خلاف قانون است.
حتی پاسخ مسئولان اتوبوسرانی هم نشان می دهد آنها تمایلی ندارند درباره کاهش حجم این تبلیغات کاری کنند. (اینجا)
از سوی دیگر باید در نظر داشت، علاوه بر اینکه قانون، پوشاندن شیشه خودروها چه عمومی و چه خصوصی را غیرقانونی اعلام کرده، نکته ظریف دیگر، مسئله عدم تسلط مسافران خارج از اتوبوس برای دیدن شلوغی داخل خودرو است. بارها مسافران در انتظاری که در صف سوار شدن به اتوبوسها ایستاده اند، با نگاه کردن به داخل خودرو، توانسته اند تشخیص دهند این اتوبوس خلوت است یا شلوغ و آیا جا برای سوار شدن دارد یا باید در انتظار خودرو بعدی بمانند.
تبلیغات عریض و طویل که تمام شیشه و بدنه اتوبوسها را پوشانده، اجازه نمی دهد مسافران داخل خودرو، بیرون را تشخیص دهند و بفهمند چه زمانی باید پیاده شوند و همچنین اجازه نمی دهد مسافران درون ایستگاه ها، تشخیص دهند خودرویی که به ایستگاه می رسد، جای خالی دارد یا نه.
به نظر می رسد در این زمینه باید کمیته حمل و نقل شورای شهر پنجم تهران، چاره اندیشی کند وگرنه اتوبوسها آنطور که اقبال شاکری، عضو سابق شورای شهر گفته بود تبدیل به زندانهای متحرکی می شود که مسافران در خود حبس می کند و به آنها اجازه نمی دهد بیرون را ببینند و تشخیص دهند در کجای شهر مشغول تردد هستند.
46231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    7 1
    وقتی مسئول با بنز و لندکروز ، راننده شخصیش میبردش و میاردش، مگ می تونه این مشکلات رو تصور کنه؟؟ که میسر راه و خیابون ها از توی اتوبوسی که تمامش با رنگ پوشیده شده قابل تشخیص نیست