ترویج فرهنگ کتاب خوانی از بزرگترین معروفات است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان با اشاره به اینکه کتاب و کتابخانه منشاء پیشرفت جامعه هستند، گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی از بزرگترین معروفات است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، محمد الله مرادی در نخستین جلسه شورای اداری کتابخانه های عمومی استان کردستان در سال جاری اظهار داشت: کتاب از مهم ترین عوامل هدایت، آگاهی، بصیرت و منشاء اصلاح و خیر و برکت برای جامعه است.
وی ادامه داد: نهاد کتابخانه های عمومی کشور از مهم ترین مراکز ترویج معروفات در کشور است که با ترویج فرهنگ مطلوب کتاب خوانی تلاش می کند جامعه را به سمت و سوی سعادت و خوشبختی هدایت کند.
الله مرادی با تاکید بر اینکه کمک به نهادینه کردن فرهنگ مطالعه جهاد است، افزود: امروزه برنامه ریزی دشمن تهی کردن افکار جوانان و جامعه از آگاهی و بصیرت است و نهادهایی که در راستای ارتقای فرهنگ جامعه فعالیت می کنند وظایف سنگینی را به دوش می کشند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان با تقدیر از فعالیت های نهاد کتابخانه های عمومی، گفت: کتابخانه های عمومی با ترویج فرهنگ کتاب خوانی بزرگترین گام را برای هدایت و اصلاح جامعه برمی دارند.
وی با بیان اینکه کتابخانه ها باید مرکز ترویج علم، فکر و فرهنگ باشند، عنوان کرد: برگزاری نشست های مختلف با موضوعات متنوع با بهره مندی از نظرات کارشناسان و همچنین حضور مردم می تواند بسیار اثرگذار باشد.
الله مرادی با تاکید بر لزوم همکاری و هماهنگی کتاب خانه های عمومی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: این همکار های در نهایت به نفع جامعه است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان نیز در این جلسه با اشاره به نقش اهمیت مطالعه در توسعه کشور، بیان کرد: اهمیت کتاب و کتابخوانی بر کسی پوشیده نیست و هدف کتابخانه های عمومی ارتقای سرانه مطالعه در جامعه است.
دکتر اسماعیل احمدی گفت: نهاد کتابخانه های عمومی با برنامه های اثرگذار تلاش می کند انگیزه توجه به مطالعه را در جامعه ارتقا بخشد تا بتواند به هدف موردنظر که همانا توسعه فرهنگی کشور است دست یابد.
وی تصریح کرد: استان کردستان در حال حاضر دارای 85 باب کتابخانه عمومی است که از این تعداد 50 باب نهادی و بقیه مشارکتی هستند.
دکتر احمدی با اشاره به عضویت 35 هزار نفری کردستانی ها در کتابخانه های عمومی، گفت: یکی از مهم ترین اهداف این نهاد فرهنگی اجرای برنامه های متوع و کاربردی به منظور جلب توجه بیشتر مردم به کتاب و ارتقای شاخص های مطالعه است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان زیربنای کتابخانه های عمومی در کردستان را بالغ بر 21 هزار متر مربع برشمرد و اضافه کرد: در این زمینه از میانگین کشوری عقب هستیم و مسئولان و خیرین باید با حمایت های خود به ارتقای سرانه فضای مطالعه در استان کمک کنند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =