رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری سه همایش پدافند غیر عامل در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج،داریوش دیودیده در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده سه همایش بزرگ پدافند غیرعامل در شهرهای یاسوج، دهدشت و گچساران با همکاری بخش خصوصی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و همچنین مجموعه اصناف برگزار می‌شود.
وی از تشکیل کارگروه پدافند غیر عامل صنعت، معدن و تجارت خبر داد و افزود: در این زمینه برگزاری سه همایش با همکاری اتاق‌های اصناف، شرکت شهرک‌های صنعتی،اتاق بازرگانی و خانه صنعت معدن در سه شهر یاسوج،گچساران و دهدشت باتوجه به ظرفیت و قابلیت این شهرها در دستور کار است.
دیودیده ابراز کرد: پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیر نظامی و مجموعه اقداماتی بوده که بدون جنگ و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارت احتمالی در زمان بحران جلوگیری کرد.
وی تصریح کرد: اصول هفتگانه پدافند از جمله استتار و مقاوم سازی استحکامات بوده و از نقطه نظر مرکز ثقل حیاتی حساس و مهم تقسیم بندی شده‌اند که بخش صنعت، معدن و تجارت به عنوان حلقه اقتصادی برای تولید کالا و ارائه خدمات در سطح بازار یکی از کارگروه‌های ۱۱گانه شورای پدافند غیرعامل است.
دیودیده ادامه داد: شناسایی، طبقه بندی و اولویت بندی صنایع و مراکز مهم، طراحی وپیش بینی چگونگی تدوام چرخه خدمات ضروری و مورد نیاز مردم در بخش صنایع،معادن و بازرگانی، ذخیره سازی اقلام مورد برای صنایع حوزه غذا ونان، ساماندهی و حفظ ارتقا توانمندی‌های اضطراری برای تامین غذا و اقلام مربوط به صنایع و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف حوزه صنعت، معدن و تجارت در سطح استان برای مقابله با تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن از جمله وظایف این کارگروه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یکی از ابعاد مهم در بحث پدافند غیر عامل، مراکز اقتصادی بوده بطوری‌که ۵ حلقه پیش بینی شده در فلج شدن یک منطقه، مختل کردن مراکز اقتصادی به عنوان حلقه دوم پیش بینی شده است.

دیودیده با بیان اینکه استحکام، پراکندگی و تفرقه از از اصول پدافند غیرعامل در بخش صنعت، معدن و تجارت است، ابراز کرد: برنامه‌های نکوداشت هفته پدافند کارگروه صنعت، معدن و تجارت ۲۹ مورد بوده و توسط دبیرخانه پدافند سازمان در دست بررسی و به نوبت در حال انجام است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 722264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =