فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان گفت : نگهبانان محله در کاهش وقوع انواع جرایم یک نقش بی بدیل و موثر دارند و با بکارگیری آموزش های پلیس می توانند روز به روز در افزایش امنیت و احساس امنیت به پلیس یاری برسانند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،، سرهنگ حسن ياردوستي درحاشيه همايش ساماندهي و آموزش نگهبانان محله و شبگردها ضمن تقدير از همه نگهبانان محله و شبگردها كه در استان اصفهان خدمت رساني مي كنند اظهار داشت : اين عزيزان مسئوليت خطير و مهمي دارند و حافظ مال ، جان و ناموس مردم هستند كه بايد به خود ببالند.

وي افزود: تاكنون مواردي زيادي داشته ايم كه نگهبانان محله توانسته اند از وقوع بسياري از جرايم پيشگيري كنند ، بعنوان مثال در يكي از موارد يكي از نگهبانان محله اصفهان با بكارگيري آموزش هاي پليس توانست يك باند مخوف و بزرگ سرقت را شناسايي و به نيروي انتظامي اطلاع دهد.

ياردوستي ادامه داد: در مورد ديگري با اقدام هوشمندانه يك نگهبان محله از وقوع سرقت از يك پاساژ كه مغازه هاي زياد طلافروشي در آنجا بود پيشگيري شد و اين فرد مورد تقدير پليس و مالكان مغازه ها قرار گرفت.

سرهنگ ياردوستي اضافه كرد: نگهبانان محله با بكارگيري آموزش هاي پليس مي توانند گام هاي موثري در كاهش وقوع انواع جرايم داشته باشند و آموزش هاي نيروي انتظامي را در ميدان عمل كاربردي كنند.

فرمانده انتظامي شهرستان اصفهان در پايان از سازماندهي نگهبانان محله توسط كلانتري هاي همان منطقه خبر داد و از اين افراد خواست ، در صورت رويت هرگونه موارد مشكوك مانند يك خودروي مشكوك يا افراد غريبه و ناشناس در محله با پليس تماس بگيريد ، موضوع را اطلاع رساني كنيد و حتي الامكان شماره پلاك خودروهاي مشكوك را يادداشت و مشخصات ظاهري افراد را به خاطر بسپاريد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =