رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای مائده استان گلستان گفت: دومین سمینار ارتباط صنعت و دانشگاه فنی و حرفه ای در راستای توسعه صنعت گردشگری و صنایع دستی استان گلستان ۲۸ مرداد ماه امسال برگزار می‌شود.

طیبه تجری اظهار داشت: دومین سمینار ارتباط صنعت و دانشگاه فنی و حرفه‌ای از سلسله سمینارهای کنگره صنعت و دولت در سطح کشور است که مرداد ماه در گرگان برگزار می‌شود.

وی افزود: این سمینار با هدف توسعه منطقه آزاد اینچه‌برون،  شناسایی ظرفیت‌های صنایع استان، شناسایی چالش‌های صنعتی استان و به کارگیری ظرفیت‌های دانشکده های فنی‌وحرفه‌ای در صنعت توریسم و  پایه‌گذاری در راستای توسعه صنعت و گردشگری استان گلستان برگزار خواهد شد.

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای مائده استان گلستان تصریح کرد: در حاشیه این سمینار نمایشگاه تخصصی در 10 غرفه از توانمندی‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای و صنایع استان گلستان برپا می‌شود.

تجری همچنین از امضا تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان صنعت، معدن و تجارت و دانشکده فنی و حرفه‌ای مائده خبر داد و افزود: تربیت نیروهای فنی در بخش صنعت از اساس این تفاهم‌نامه است و استان گلستان در افق 1414 آینده به 4 بخش اساسی صنعت، کشاورزی، گردشگری و تجارت خارجی تقسیم شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه 50 درصد ظرفیت جامعه ما بانوان هستند به استفاده از کارشناسان و تکنسین‌های فنی  آنها نیاز داریم.

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای مائده گفت: این دانشکده در 11 رشته فنی فعالیت می‌کند که مکانیک، متالوژی برق و گردشگری از رشته‌های جدید است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 433926

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =