ایسنا نوشت: مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از آمادگی این اداره کل برای بازگشایی مدارس مناطق زلزله زده استان از روز شنبه((چهارم آذر) خبر داد.

سلیمان محبی  با بیان اینکه در هفته جاری بجز مدارس مناطق زلزله زده سرپلذهاب و ثلاث باباجانی تمامی مدارس استان دایر بود، اظهار کرد: آموزش و پرورش استان این آمادگی را دارد تا نسبت به بازگشایی مدارس این دو شهرستان نیز اقدام کند.

محبی با اشاره به در حال آماده بودن مدارس مناطق زلزله زده برای بازگشایی عنوان کرد: کار انتقال کانکس به مناطق زلزله‌زده از دیروز(اول آذر) شروع شده و در روز گذشته 12 کانکس در شهرستان سرپلذهاب مستقر شده و تعدادی هم در راه است.

وی با اشاره به اینکه پنج چادر تخته چادر نیز برای برپایی کلاس های درس در مناطق زلزله زده عشایری در نظر گرفته شده، یادآور شد: با استقرار کانکس، برپایی چادر و چند شیفته کردن مدارس فرآیند تعلیم و تربیت در مناطق زلزله استان از سرگرفته خواهد شد.

محبی با بیان اینکه به اینکه چادرهایی که در مدارس مناطق زلزله زده برای سکونت مردم برپا شده بود در حال جمع شدن است، گفت: مشکلی برای بازگشایی مدارس در مناطق زلزله زده نداریم.

محبی در ادامه با اشاره به اینکه دانش آموزان مناطق زلزله‌زده آلام زیادی دارند، افزود: تیم های مشاوره آموزش و پرورش در مناطق زلزله زده استان مستقر هستند و برای این منظور از تیم های مشاوره آموزش و پرورش دیگر استانهای کشور نیز استفاده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه حتی پس از بازگشایی مدارس نیز احتمالا مدتی طول خواهد کشید که دانش آموزان آماده از سرگیری فرآیند تعلیم و تربیت شوند، عنوان کرد: برنامه‌ریزی شده تا با بازگشایی مدارس ابتدا آمادگی روحی و روانی دانش‌آموزان را بالا برده و بعد مدارس را وارد فاز آموزشی کرد.

وی افزود: البته این کار خللی در امر آموزش دانش آموزان ایجاد نخواهد کرد و اگر هم فرصت آموزش سرفصلهای درسی در طول سال مهیا نشود، این امکان وجود دارد تا در پایان سال تحصیلی با یک تاخیر یک هفته تا 10 روزه فرآیند تعلیم و تربیت تکمیل شود.

وی یادآور شد: آنچه در تعلیم و تربیت دانش آموزان مناطق زلزله زده اهمیت دارد این است که شوک روحی و روانی وارده به دانش آموزان تسکین پیدا کرده و آنها به ادامه زندگی امیدوار شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه همچنین با بیان اینکه زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان استان کرمانشاه بیش از 80 مدرسه را در استان کرمانشاه تخریب کرد، گفت: عمده این مدارس در دو شهرستان سرپلذهاب و ثلاث باباجانی و تعدادی هم در شهرستان های دالاهو، جوانرود و... قرار دارند.

به گفته محبی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه 17 هزار دانش آموز دارند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =