بیش از ۱۵۰ هزار نفر از جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان بازدید می کنند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: با استقبال کم نظیر مردم استان، پیش بینی می کنیم بیش از 150 هزار نفر از بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان بازدید کنند.

فاضل عبادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و رئیس جشنواره بیست و چهارم در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرآنلاین در همدان با اعلام مطلب فوق افزود: استقبال کم نظیر مردم استان از جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در سال بیست و چهارم، همه دست اندرکاران این هنر را در همدان غافلگیر کرده است.

وی ادامه داد: استقبال مردم هنردوست همدان از جشنواره به حدی است که تنها در مقابل محبت آنها می توانیم سر تعظیم فرود آوریم.

رئیس جشنواره بیست و چهارم خاطرنشان کرد: 16 سالن نمایش استان در طی 5 روز و در ساعت 10 صبح و 15 و 17/30 عصر، میزبان خیل عظیم کودکان و نوجوانان استان به همراه خانواده های آنها است.

وی افزود: تمام مردم و خانواده ها با دعوت نامه از 48 نمایش برگزیده که از میان 430 اثر ارسالی انتخاب شده اند، دیدن می کنند و در جشنواره بلیط فروشی نداریم.

عبادی با اعلام اینکه قسمتی از هزینه های جشنواره توسط استان و بیشتر آن از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین می شود، گفت: 350 نفر مهمان که 64 نفر آنها خارجی هستند از افتتاحیه تا پایان جشنواره در محل هتل باباطاهر همدان اسکان یافته اند.

وی اظهار داشت: 64 نفر از کشورهای دانمارک، فرانسه، ایتالیا، روسیه، ترکمنستان، آذربایجان، آلمان و کره جنوبی، در قالب 8 گروه نمایشی در این جشنواره شرکت دارند.

رئیس جشنواره بیست و چهارم با اعلام اینکه بیشترین گروه نمایشی از تهران در این دوره حضور دارند، یادآور شد: تمرکز گروه های نمایشی و حضور دانشجویان تئاتر از اکثر نقاط کشور در تهران علت اصلی تعدد گروه های نمایشی از تهران است.

عبادی حضور 10 گروه نمایشی از همدان را از نکات مثبت و فعال بودن هنرمندان تئاتر در این استان دانست و گفت: 8 گروه نمایشی در شهرستانها و 2 گروه در همدان اجرا دارند.

وی با اعلام اینکه جشنواره تئاتر سبب رونق این هنر در استان شده است، افزود: در طی سال بیش از 100 نمایش، تنها در شهر همدان به روی صحنه می رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان در آخر ضمن تشکر از پوشش خوب رسانه های استان، تصریح کرد: در این دوره صداوسیمای مرکز همدان با حضور واحدهای سیار خود پشتیبانی ویژه ای از جشنواره دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 733667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =