۰ نفر
۱ تیر ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۷

یک نوع گذشته‌گرایی خاصی در وجود یکایک ما دیده می‌شود...

یکسری خاطرات مبهم و روایت‌های شیرین تحریف شده از گذشته و البته تأثیرات پیرامون فضا و زمان و مکانی که در آن قرار گرفته‌ایم، باعث شده تا سر حد واپس‌گرایی، نوستالژی‌‌باز و گذشته‌گرا شویم و در حالی که از تمامی مظاهر تمدن امروزی از موبایل و اینترنت و فضای مجازی تا اتومبیل و تمامی دستاورد‌های تکنولوژی استفاده که چه عرض کنیم، سوءاستفاده می‌کنیم، دائم حسرت گذشته‌ای که دیده یا ندیده‌ایم را می‌خوریم و برای روزهایی که مفت از دست دادیم، آه و افسوس می‌کشیم اما باور کنید گاهی اوقات باید واقعاً به گذشته برگشت و دیروز و امروز را با هم مقایسه کرد و از دل این مقایسه به نتایجی روشن رسید، حتی اگر بعضی‌ها به عمد فضا را تاریک کرده باشند تا در این تاریکی نور شمع را به جای مهتاب قالب کنند!
مثل مقایسه‌ای که دو شب قبل سایت روزنامه اسپانیایی مارکا انجام داد و با کنار هم چیدن تصاویری از پله، مارادونا، زیدان، فن‌باستن، رونالدوی واقعی (به قول مورینیو) و با تگ کردن ستاره‌های گران‌قیمت امروز اروپا نظیر خامس، امباپه، موراتا، وراتی، کاستا و... پرسید اگر دستمزد ستاره‌های امروزی تا این حد سرسام‌آور است، پله و مارادونا و زیدان و... در این زمانه چقدر می‌ارزیدند؟
بگذارید مابه‌ازای ایرانی این پرسش را ما مطرح کنیم؛ اگر برای داریوش شجاعیان باید ۲٫۵میلیارد و برای گادوین منشا ۲میلیارد هزینه کرد و به بیت‌سعید، شجاع خلیل‌زاده و... و... و... نزدیک یک‌ونیم میلیارد تومان دستمزد داد (که البته نوش‌جان‌شان و پول هنرشان را می‌خورند، حالا چه هنر کار با توپ و چه هنر بازارگرمی و سوءاستفاده از ناآگاهی طرف مذاکره‌کننده) ناصر محمدخانی‌ها، احمدرضا عابدزاده‌ها، جواد زرینچه‌ها، علی دایی‌ها، علی کریمی‌ها، ناصر حجازی‌ها، علی‌ پروین‌ها، مجتبی محرمی‌ها، بیانی‌ها، پنجعلی‌ها، فرشاد پیوس‌ها، ورمزیارها، فرهاد مجیدی‌ها، کریم باقری‌ها و منصوریان‌ها در این دوره چند میلیارد می‌ارزیدند؟!
بعضی‌ها آدم زمانه خود نیستند و بعضی‌ها هم در زمانه بدی به دنیا می‌آیند... تا بوده، همین بوده!

* این یادداشت در سرمقاله چهارشنبه ۳۱ خرداد روزنامه خبرورزشی چاپ شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 679011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =