دعوای خیالی برای پس گرفتن قهرمانی پرسپولیس!

سخنان ناپخته معاون باشگاه استقلال به بلوایی بین استقلال و پرسپولیس بدل شده است.

عرفان حاجی بابایی:همه چیز از اعترافات مهدی طارمی در برنامه 90 آغاز شد. جایی که این بازیکن رسما گفت قراردادی که با پرسپولیس بسته بوده را بر اساس یک توافق جمعی ، هر سه نفر در تاریخی که واقعیت نداشته اعلام کرده اند. این حرف سبب شد تا پندار توفیقی بخواهد پرونده بازی های فصل قبل به جریان بیفتد و تمام مسابقاتی که طارمی در آن بازی کرده است را به دلیل استفاده یک تیم از بازیکن غیر مجاز ، 3 بر صفر اعلام کنند.

این ادعا سبب شد تا خشم قرمزها برانگیخته شود و از سوی دیگر استقلالی ها  به دنبال قهرمانی سال قبل باشند. حالا احتمالا این باور برای علیرضا منصوریان ، سرمربی سال قبل استقلال هم ایجاد شده است که سال قبل قهرمان واقعی لیگ بوده است!

اگرچه در قوانین انضباطی به صراحت امده استفاده از بازیکن غیر مجاز می تواند نتایج مسابقات را سه بر صفر به سود حریفان کند اما در همان قوانین آمده است که اعتراض در هر بازی صرفا تا دو ساعت یا در شرایطی استثنایی تا دو روز بعد از هر مسابقه قابل رسیدگی خواهد بود اما هیچ شکایتی در هیچ یک از این بازی ها رخ نداده است. از همان سال قبل این بحث که مهدی طارمی برای قرمزها غیرقانونی بازی می کرده است ، وجود داشت اما پندار توفیقی و دوستانش در استقلال حتی بعد از باخت در بازی رفت شکایتی نکردند و حالا به خوبی می دانند این شکایت شان به جایی نمی رسد. طرح این گفته ها در سایت رسمی باشگاه تنها برای رویافروشی به هواداران شان و البته ایجاد فشار به فدراسیون فوتبال است.

آنچه واقعیت دارد ، فوتبال ایران پر است از پرونده های اینچنینی . خود استقلال هم نمونه هایی از این دست داشته که درباره اش بلافاصله بعد از طرح موضوع ، قرمزها مواردی را مطرح کرده اند. مثلا در دربی 73 ، 3 بازیکن استقلال متهم به استفاده از ماده ممنوعه جک 3 دی شدند و اتفاقا خود استقلال اعلام کرد پودری آلوده را به همه بازیکنانش داده است. آن پرونده بلوای به پا کرد اما پایانش این بود که هیچ محرومیتی برای استقلال در نظر نگرفتند.

قراردادهای فرهاد مجیدی و پروپئیچ هم در زمان آمدن به استقلال ، همگی بعد از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات بودند و در نهایت هم هیچ کدام شان به سرانجامی نرسید و برای شان داستانی آورده شد تا مشکل ساز نباشند. البته غیر از استقلال ، خود پرسپولیسی ها نمونه های شاخص تری دارند که در نهایت برای شان جریمه هم شدند. غیر از همین کیس مربوط به مهدی طارمی و محرومیت های فیفا آنها پیشتر برای مورد محمدرضا خلعتبری و مهدی مهدوی کیا که قراردادهای شان بعد از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات بسته شده و قراردادهای شان دست کاری شده بود هم با جرایمی از سوی فیفا مواجه شدند اما تغییری در نتایج مسابقات رخ نداد.

شاید قرارداد موتومبا معروف ترین پرونده هایی از این دست بود که اتفاقا باشگاه پیکان در زمان قانونی هم برای این پرونده شکایت کرد اما راه آهن در نهایت توانست از ماجرا برهد و به دسته پایین تر سقوط نکند!

استقلالی ها هم خیلی خوب این سوابق را به یاد دارند. آنچه در ماجرای طارمی قابل پیگیری است ، تخلف اخلاقی و دور زدن بیت المال است که باید در کمیته اخلاق رسیدگی شود و حتی قابلیت طرح پرونده در مراجع قضایی را هم برای ورزش ایران باقی می گذارد.

پرونده ای که پر است از تخلفات قانونی . این پرونده جرمش بازنده شدن یک تیم نیست و باید در دادگاه رسیدگی قضایی شود .

4141

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =