۰ نفر
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱

ایرنا نوشت:

سودیرمان سعید، وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی روز پنجشنبه از احتمال پیوستن دو باره این کشور به گروه کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) پس از شش سال خبر داد. وی قرار است برای رایزنی به ایران سفر کند.

وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی در نشستی خبری در جاکارتا، گفت که این کشور پیوستن به گروه اوپک را به عنوان عضو ناظر پس از خروج شش سال پیش از این گروه بررسی می کند.

تارنمای خبری سولو پوس اندونزی نوشت که اندونزی با تکیه بر واردات نفت می خواهد دو باره وارد اوپک شود.

دولت اندونزی در گذشته یکی از صادرکنندگان نفت عضو گروه اوپک بود، اما در حال حاضر به یک واردکننده نفت تبدیل شده و در تلاش است تولید نفت خود را از حدود 830 هزار بشکه در روز فعلی افزایش دهد.

با توجه به افزایش هزینه استخراج و تولید نفت در اندونزی، کارشناسان پیش بینی می کنند این کشور تا سال 2030 میلادی حدود 90 درصد نفت خود را از واردات تامین کند.

افزایش مصرف داخلی، مهمترین عامل تبدیل بزرگترین تولیدکننده نفت منطقه جنوب شرق آسیا به یک واردکننده است.

وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی دلیل بررسی حضور مجدد این کشور در اوپک را نگاه به آینده دانست و گفت: اندونزی همچنان نقش مهمی در بازار نفت با وجود شبکه کشورهای واردکننده نفت ایفا می کند و اندونزی اکنون یکی از بزرگترین خریداران نفت شده است.

وی گفت با تبدیل اندونزی به عنوان عضو ناظر اوپک، این کشور با کشورهای صادرکننده نفت در تعامل خواهد بود.

وی این استدلال را مطرح کرد که نزدیک شدن به فروشندگان نفت برای اندونزی بهتر است و این نزدیکی باعث می شود شکاف برای رانت خواری حذف شود.

سودیرمان سعید اظهار امیدواری کرد خریدهای نفتی این کشور براساس قراردادهای بلندمدت انجام شود، در حالی که اکنون تنها 30 درصد از نفت خام وارداتی با استفاده از قراردادهای بلندمدت صورت می گیرد.

3939

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 414481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =