خانه ملت نوشت:

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به تهیه و توزیع مستند "من روحانی هستم" و "مصاف" گفت: نقد باید منصفانه باشد و طرف مورد نقد باید در فضایی قرار گیرد که بتواند از خود دفاع کند و اجازه پاسخگویی به ابهامات داشته باشد که ساخت اینگونه مستندها این امکان را به افراد نمی دهد.

محمدعلی اسفنانی، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به ساخت فیلم و مستند در رابطه با زندگی مسئولین رده بالای کشور، گفت: هر نوع فیلمی تحت هر عنوانی در رابطه با مسئولان کشور تهیه و توزیع شود که مربوط به زندگی شخصی آنها باشد، مصداق افشای اسرار دیگران در قانون مجازات خواهد بود.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس گفت: به طور کلی ساختن مستندهایی که برای زیر و رو کردن گذشته افراد و مسئولین کشور است سوای مسأله جرم بودنش، هیچ اثر مثبتی در جامعه ندارد.

او گفت: حتی اگر بنا را بر این بگذاریم که این مسئله را در قالب نقد مطرح کنیم، نقد باید منصفانه باشد و طرف مورد نقد باید در فضایی قرار گیرد که بتواند از خود دفاع کند و اجازه پاسخگویی به ابهامات داشته باشد.

اسفنانی در ادامه با بیان اینکه تهیه فیلم برای مسئولین کشور ذهنیتی برای مردم ایجاد می کند که ممکن است حق یا ناحق باشد، گفت: ممکن است افراد فرصتی برای پاسخ شنیدن نسبت به ابهامات ایجاد شده در ذهن خود نداشته باشند و این مسائل در اذهان عمومی باقی بماند و به آن دامن زده شود، لذا نه تنها ساخت اینگونه مستندها نکته مثبتی ندارد بلکه می تواند آسیب زننده هم باشد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان با توصیه به عوامل ساخت مستندهای اخیر، گفت: توصیه من به این دوستان این است که اگر از روی بغض و با قصد و غرض اقدام به ساخت مستند می کنند و یا حتی اگر از روی دلسوزی بنای نقد کردن را دارند، روش دیگری را برگزینند و از انجام چنین کارهایی خودداری کنند و توجه داشته باشند ممکن است روزی خود آنها مورد نقد واقع شوند و همین نقدهای غیرمنصفانه دامن گیر خود آنها شود.


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =