آغاز سخنرانی رئیس جمهور در مجلس/ روحانی: دولت اهل لجبازی نیست

جلسه علنی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اعلام علی لاریجانی رئیس نهاد قانون‌گذاری کشورمان آغاز شد.

به گزارش خبرآنلاین,نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) صلاحیت محمود نیلی احمدآبادی وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت علوم را مورد بررسی قرار می‌دهند.

نشست علنی صبح امروز مجلس با حضور 195 تن از وکلای ملت رسمیت یافت که بر این اساس مجلس کار خود را با 93 کرسی خالی آغاز کرده است.

سخنرانی رئیس جمهور در مجلس دقایقی پیش آغاز شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه مهمترین هدف دولت و مجلس، قوای سه‌گانه و همه مسئولان جمهوری اسلامی ایران اصلاح جامعه، استقرار نیکی‌ها و پاک کردن جامعه از رذایل اخلاقی است گفت: هرجا با هم بوده و دست به دست هم دادیم، هر جا همدل بودیم، همنوا بودیم، دل نازک نبودیم، دل به هم دادیم، آنجا پیروز صحنه بودیم. در سیاست خارجی پیروز شدیم، در سیاست داخلی پیروز شدیم، در اقتصاد گام‌های مهمی به جلو برداشتیم و برای نه تنها امنیت کشور که امنیت منطقه و جهان قدم‌های استوار برداشتیم.

روحانی افزود:هر جا که خدایی ناکرده بین ما اندک فاصله‌ای ایحاد شد دشمن از آن استفاده کرد.

وی ادامه داد:دولت همانطور که بارها اعلام کرده در برابر مجلس، راهش، ادب و اخلاق و قانون است. بین ما و شما حکم و حاکم قانون اساسی است و داور اصلی بعد از خداوند بزرگ، افکار عمومی است. این افکار عمومی است که قضاوت خواهد کرد و همیشه از ما وحدت را می خواهد. افکار عمومی ملت ما، نه فاصله را می‌پسندد و نه خدای ناکرده لجبازی را می‌پسندد.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه این دولت اهل لجبازی نیست و در برابر تصمیم مجلس شورای اسلامی، برای سوال از وزرا و برای استیضاح وزرا، به رای نمایندگان مجلس  احترام می‌گذارد خاطر نشان کرد: منشا مشروعیت حقوقی و سیاسی را آرای مردم و نظرات مردم و مشروعیت دینی و مذهبی را هم جدا از مقبولیت اجتماعی و مشروعیت سیاسی نمی‌بیند، امروز ما در شرایط بسیار حساس جهانی و منطقه‌ای هستیم.

 این خبر تکمیل می شود.

/212

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    36 1
    نرود میخ آهنین در سنگ
  • بی نام IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    23 1
    چه با ادب و زیبا.
  • بی نام A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    3 1
    درود بر ریسجمهور محترم زندهباد ا