اعتبار دو هزار و 400 میلیارد ریالی برای مقابله با گرد و خاک/ بخش عمده ای به خوزستان می‌رسد

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور از اختصاص اعتبار دو هزار و 400 میلیارد ریالی به استان های متاثر از پدیده گرد و غبار خبر داد و گفت: با توجه به وضعیت خوزستان، بخش قابل توجهی از این اعتبارت به این استان اختصاص داده می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست؛ سعید متصدی در حاشیه همایش مدیران کل حفاظت محیط زیست کشور که در هتل پارس اهواز برگزار شد،‌ گفت: این اعتبارات برای سال 93 و 94 است که برای توزیع اعتبارت و برنامه ریزی لازم در این زمینه کارگروهی در وزارت کشور تشکیل و اقدامات اولیه برای اجرای مصوبات دولت در حال انجام است.

وی ادامه داد: پیشنهاد سازمان محیط زیست این است که کل اعتبارات خوزستان در اختیار استاندار قرار گیرد تا با مدیریت استان پروژه ها و برنامه ها اجرا شود. مصوبه دولت برای تمامی کشور است، اما بخش عمده اعتبارات در خوزستان هزینه می شود.

به گفته متصدی احیای تالاب های خوزستان ،تکمیل شبکه پایش گرد وغبار استان، رها سازی آب در هورالعظیم، کاشت نهال و مالچ پاشی و تثبیت 30 هزار هکتار از اراضی از جمله برنامه های دولت برای کاهش تاثیر گردوغبار در خوزستان است.

وی گفت: بخشی از این اعتبارات نیز برای تجهیز سامانه های هواشناسی کشور هزینه می شود تا بتوان در زمان بحران گردو غبار، اطلاع رسانی لازم را به مردم انجام داد.

معاون سازمان محیط زیست کشور در خصوص رهاسازی آب در تالاب هورالعظیم گفت: بر اساس اطلاعات سازمان هواشناسی، 50 درصد از بارش ها در خوزستان کاهش یافته که این مساله بر رودخانه کرخه و تالاب هورالعظیم نیز تاثیر گذاشته است. در شرایط فعلی دو فعالیت در هورالعظیم در خصوص ایجاد کانال انتقال آب، و آزادسازی و رها سازی آب در تالاب از سوی سازمان محیط زیست دنبال می شود.

وی ادامه داد: هم اکنون به دلیل اینکه منبع آب کم است نمی توان بیش از این آب را در تالاب رها کرد اما وزارت نفت مکلف شده که تعدادی کانال آب، برای انتقال آب ایجاد کند.

معاون سازمان محیط زیست گفت:بر اساس اطلاعات وزارت نفت و بررسی های سازمان محیط زیست ،حوضچه شماره سه تالاب هورالعظیم در میدان نفتی یاران شمالی در حال آبدار شدن است. سازمان محیط زیست کشور تابع بحران ها نیست و بحران ها را مدیریت می کند و خوشبختانه این سازمان در دولت یازدهم ،در زمینه محیط زیست برنامه های آتی نگر را دنبال می کند.

وی درباره بازگشت هسته های زیست محیطی به تالاب هورالعطیم گفت: برای بازگشت ناظران محیط زیست مذاکراتی با وزارت نفت در حال انجام است.

متصدی درباره وضعیت توزیع بنزین یورو 4 در کلانشهر اهواز گفت: بنزین یورو چهار مورد نیاز شهر اهواز باید از پالایشگاه آبادان تامین شود که هنوز انجام نشده ، و نمی توان برای اجرای این طرح زمان مشخصی را اعلام کرد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی RO ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    2 0
    «رای بازگشت ناظران محیط زیست مذاکراتی با وزارت نفت در حال انجام است.» این یعنی گدایی حق مسلم ...