کتاب روایت بحران هسته‌ای، ناگفته های یک دیپلمات با حضور حجت الاسلام دعایی و جمعی از کارشناسان و اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کتاب روایت بحران هسته‌ای، ناگفته های یک دیپلمات با حضور حجت الاسلام دعایی، سید رضا صالحی امیری، و جمعی از کارشناسان و اصحاب رسانه بعد از ظهر امروز در کتابخانه ملی برگزار شد.

کتاب روایت بحران هسته ای ایران: ناگفته های یک دیپلمات، نوشتۀ سیدحسین موسویان، معاون پیشین سیاست خارجی دبیرخانه شورای امنیت ملی، عضو ارشد تیم هسته‌ای پیشین و سفیر اسبق کشورمان در آلمان است که توسط دکتر قهرمانپور، کارشناس روابط بین الملل و سردبیر مجله دیپلماسی انرژی ترجمه شده است.

در این نشست دکتر کیهان برزگر، سخنرانی اصلی رونمایی از کتاب، به تشریح برخی از فصل های کتاب و چگونگی گردآوری منابع پرداختند.

دکتر برزگر در این نشست خاطر نشان کرد که در کتاب "روایت بحران هسته ای" از منابع دست اول اعم از تلکسها، تلگرامها و اسناد ویکی لیکس استفاده شده که ارزش کتاب را دوچندان کرده است. وی افزود: اثر مذکور حاصل تلاش و زحمات چندین ساله دکتر موسویان بوده و در واقع دربرگیرنده تجربیات حرفه ای و کاری و همچنین سرنوشت ایشان نیز هست.

وی خاطر نشان کرد که کتاب مذکور جزء معدود کتاب هایی که از طرف یکی از مقامات ایرانی به رشته تحریر درآمده و در مورد استقبال و اقبال همگان از هر طیفی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه نگاه تحلیلی نویسنده کتاب روایت بحران هسته ایران، نگاهی جدید محسوب می شود، ادامه داد: نویسنده سعی نکرده است تاریخ را به شیوه سنتی بیان کند؛ او هر جایی که نیاز بوده است فلاش بکی به اتفاقات تاریخی زده و به آنها استناد می کند.

برزگر گفت: این کتاب شأن ایران را در ارتباط با نظم جهانی بالا می برد و جایگاه ایران را در مذاکرات بالا می برد. او ضمن بیان نکات حقوقی بیان می کند که از لحاظ پرستیژ سیاسی، اییران حاضر به کوتاه آمدن در بحث هسته ای نیست.

در نشست رونمایی از کتاب هسته ای، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود دعایی، به بیان برخی خاطرات از زمان آشنایی شان با سیدحسین موسویان پرداختند. حجت الاسلام دعایی ضمن برشمردن صفات برجسته و اخلاق نیکوی دکتر موسویان و با یادآوری اتهاماتی که طی سالهای قبل به موسویان وارد شد، تصریح کرد: ایشان یکی از مدیران برجسته این کشور بود و نباید با وی، به عنوان یکی از مدیران لایق نظام اینگونه رفتار می شد.

مدیر موسسه اطلاعات در سخنانی، خاطراتی را از دوران همکاری با سید حسین موسویان در مجلس شورای اسلامی در ابتدای انقلاب بیان کرد و گفت: بعد از آنکه موسویان با انتقام گیری های طیفی در کشور مواجه شد که موفقیت های او را برنمی تابیدند ایشان آزرده شد اما در همان دوران آزردگی با برخورد وطنی و دوستانه، پشتوانه ای برای موفقیت هایی بود که می توانست برای ایران کسب شود.

سید رضا صالحی امیری نیز در نشست رونمایی از کتاب، با برشمردن اخلاق نیکوی سیدحسین موسویان گفت: به رغم همۀ سختی ها و ظلمی که در حق سیدحسین موسویان روا شد، ایشان به منافع کشور پشت نکرد و در همۀ مقاطع رفتاری در خور و شایستۀ یک دیپلمات از خود نشان داد.

عکسها از سایت جماران

5252

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =