مهر نوشت: روزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز در یادداشتی ضمن انتقاد شدید از رفتار دولت و کنگره آمریکا در قبال تعهدات خود به برجام خواستار حمایت از توافق هسته ای با ایران شد.

تیم تحریریه روزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز امروز با انتشار مقاله ای به شدت از رفتار غیراخلاقی دولت ترامپ در قبال تعهد این کشور به برجام و توافق هسته ای انجام شده با ایران انتقاد کرد.

این روزنامه آمریکایی در این مقاله با اشاره به این نکته که ترامپ و تمامی اعضای ارشد دولت وی از جمله رکس تیلرسون و جیمز ماتیس بارها در گزارشهای خود پایبندی ایران به تعهدات خود در قالب برجام تاکید کرده اند، ادامه اصرارهای دولت و کنگره آمریکا بر ادعای نقض روح برجام از سوی طرف ایرانی را مایه تعجب دانست.

این نشریه همچنین ادامه این رفتارهای آمریکا را از دو منظر غیرقابل قبول و خطرناک دانست. اول اینکه آن دسته از متحدین واشنگتن که برجام را پذیرفته و آن را امضا کرده اند در صورت ادامه رفتارهای کارشکنانه آمریکا نسبت به این کشور بی اعتماد خواهند شد. اما دلیل دوم اینکه به گفته لس آنجلس تایمز، این رفتار آمریکا موجب کسب مشروعیت بیشتر برای ایران در جامعه جهانی و در نتیجه توانایی این کشور برای نزدیک تر شدن به کشورهای قدرتمند جهان از جمله اروپایی ها خواهد شد.

این نشریه در ادامه مطالب انتقاد آمیز خود علیه دولت و کنگره آمریکا خواستار «توقف بازی با توافق هسته ای ایران» شده و از دولتمردان این کشور خواست تا به جای این رفتار تا زمانیکه ایران به تعهدات خود در قالب توافق هسته ای پاییبند است، از برجام حمایت کرده و درست از کارشکنی های خود علیه ایران بردارند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =