هدایت ‌الله بهبودی در مطلب تازه خود در وبلاگ نخبگان خبرآنلاین به توضیح شکل گیری رهاوردی ادبی، مختص دوران مقدس با عنوان «فرهنگ پایداری» پرداخته است.

این پژوهشگر تاریخ معاصر در ابتدای یادداشت، آورده است:
«بیشتر آنانی که هشت سال از جوانی خود را در کوره جنگ گذراندند و تقدیر حکم به ادامه زندگی‌شان داد، با یک پرسش بزرگ به شهرهای خود بازگشتند: آینده دست‌آوردهای ما چه خواهد شد؟ ...این اجتماع ارجمند به شهرهای‌شان رفتند. برخی بر آن شدند تا برای نگه‌داری آن دست‌آوردهای شکوهمند، از جامعه دور باشند. بعضی با برپایی نشست‌های مذهبی، نیایش و سوگواری در حفظ هوای آن دوره کوشیدند. برخی گمان کردند اگر تن به سیاست بسپارند، می‌توانند نقش سخنگوی آن سرزمین را بازی کنند. ...اندکی از این بازگشتگان برای پاسخ دادن به آن پرسش، به ماندگار کردن یادهای خود پرداختند. این گروه کم‌شمار با نگارش خاطرات خود، خبر از گنجی دادند که برای اهالی شهر ناگفته و پنهان بود. آنان شایسته‌ترین راه را برای پاسخ‌گویی به سؤالی که همراه داشتند برگزیدند.»
این عضو وبلاگ نخبگان خبرآنلاین به جنگ کردگانی که هنوز هم خاطرات خود را بازگو نکرده اند توصیه می کند:
«شما شاهدان تکرارنشدنی آن رویداد بزرگ هستید. درست است که بیست و شش سال فاصله از پایان جنگ به فرسایش بخشی از خاطرات‌تان انجامیده، اما آنچه مانده، گواه بی‌بدیل راز خلقت است. شما میانسالان امروز می‌توانید با پختگی بیشتر روایتگر آن قطعه زمانی باشید و با دادن بهترین پاسخ به پرسشی که از جبهه به شهر آوردید، به بالا رفتن عیار فرهنگ پایداری کمک کنید.»
برای خواندن متن کامل این مطلب، لطفا اینجا را کلیک کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 365270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
    23 0
    هم کسانی که در جنگ بودن هم کسانی که به نظر غیر مستقیم ولی آثار جنگ زندگی اونهارو برای همیشه تغییر یا تحت تاثیر قرار داد. متاسفانه امروز برخی از جنگ به شکل یک ابزار برای جلو بردن منافعشون استفاده میکنن و در ساده ترین شکل هنوز شهرهایی مثه خرمشهر و آبادان بازسازی نشدن، هنوز غرامتی که حق مسلم مردم ایران بود گرفته نشده و غیره
  • طاهره تندروبهزادکریمی IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    3 0
    هنوز تاوان دهه ی 60 را می پردازم عشق پاکی که در جهالت افراط خانواده سوخت و خاکستر شد و هر شب تا صبه به یادشم و او نیز سوخت به یاد مژده