واحد مرکزی خبر نوشت:

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، این هواپیما از آمستردام به سوی کوآلالامپور در حرکت بوده است و در مرز روسیه و اوکراین سقوط کرده است. 

تمامی سرنشینان این هواپیما کشته شده اند. این هواپیما 288 مسافر و 7 خدمه داشته است. علت سقوط این هواپیما هنوز مشخص نیست. نخست وزیر مالزی در این باره گفت سقوط هواپیمای مسافربری این کشور برای وی تکان دهنده است و دستور آغاز تحقیقات در این خصوص را صادر کرده است.

وزارت کشور مالزی اعلام کرده که این هواپیما توسط موشک زمین به هوا ساقط شده است.

ویتالی چورکین نماینده روسیه در سازمان ملل هر گونه دست داشتن روسیه در سقوط این هواپیما را رد کرده است. سفیر روسیه در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه ادعای کی یف را مبنی بر این که یک هواپیمای جنگی روسیه این هفته یک فروند هواپیمای جنگی اوکراین را بر فراز خاک این کشور هدف قرار داده و سرنگون کرده است، رد کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از سازمان ملل متحد، ویتالی چورکین در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک به خبرنگاران گفت :« ما چنین کاری نکرده ایم.
شورای امنیت و دفاع ملی اوکراین اعلام کرد یک فروند جت نظامی روسیه یک فروند هواپیمای جنگی سوخو - 25 اوکراین را با یک راکت هدف قرار داد و خلبان این هواپیمای جنگی موفق شد خود را از هواپیما بیرون پرتاب کند.

این در حالیست که شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کرد: مشاور وزیر کشور اوکراین گفته است براثر شلیک موشک های ضد هوایی روسیه هواپیمای مالزی سرنگون شده است.

در همین حال فرانسه نیز از شرکت های هواپیمایی خود خواسته است که از آسمان اوکراین عبور نکنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز ، الکساندر بورودای رهبر جدایی طلبان شرق اوکراین نیز روز پنجشنبه گفت نیروهای دولتی اوکراین هواپیمای مسافربری مالزی را سرنگون کرده اند و این در حالی است که کیف دست داشتن در این زمینه را تکذیب کرده است.

5252

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 365758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید A1 ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۷
    3 0
    بعداز دو سانحه هواپیمایی مالزی فکر کنم مردم مالزی ازین پس با شتر و قاطر مسافرت کنند
  • نوید IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۷
    2 3
    کار خود روسها بوده یعنی وقتی صدا و سیمای خودمون رو میبینم به مردم واقعا حق میدم برن ماهواره بخرن و اخبار بی بی سی و صدای امریکا رو بشنون از بس این اخبار صدا و سیمای خودمون مضحکه امیدوارم همونطور که هر کاری امریکا میکنه صداتون گوش تجاوز به حقوق بشر رو کر میکنه اینبار هم که کاملا تابلوئه روسیه این کارو کرده بازم حقوق بشر رو دنبال کنید و فریاد بزنید همچنین به اقای حامد زمانی بگید یه اهنگ درباره ی روسیه یعنی بر ضد این کشور بخونه
    • بی نام IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
      0 1
      مدرکت کجاست پرفسور؟؟؟؟؟؟ دلیل اگه نباشه حرف کشکه