تسنیم نوشت:

رئیس جمهور افغانستان در دیدار با «سون یوشی» نماینده ویژه چین در امور افغانستان گفت: کلید گمشده صلح در پاکستان است و گروه طالبان نقشی در این روند ندارد.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دفتر ریاست جمهوری افغانستان با انتشار اطلاعیه‌‌ای اعلام کرد: «حامد کرزی» رئیس جمهور افغانستان در دیدار با «سون یوشی» نماینده ویژه چین در امور افغانستان گفت: کلید گمشده صلح در پاکستان است و گروه طالبان نقشی در این روند ندارد.
بر اساس این اطلاعیه، حامد کرزی شب گذشته در دیدار با سون یوشی گفته که صلح افغانستان در دست خارجی‌ها بویژه پاکستان و آمریکا است و گروه طالبان چندان نقشی ندارد.
رئیس جمهور افغانستان در دیدار با نماینده ویژه چین افزود: چین روابط نزدیکی با پاکستان دارد و می‌تواند نقش مهمی را در آوردن صلح به افغانستان ایفا کند.
به گفته حامد کرزی، تا زمانی که پاکستان و امریکا در آمدن صلح به افغانستان صادقانه همکاری نکنند، افغانستان به صلح دائمی دست نخواهد یافت.
از سوی دیگر، سون یوشی نماینده ویژه چین در امور افغانستان نیز گفت کشورش علاقه‌مند به ثبات و پیشرفت افغانستان است.
مقامات کابل باوجود این که پاکستان را عامل گسترش ناامنی در افغانستان می‌دانند؛ بارها با سفر به این کشور از مقامات اسلام‌آباد خواستار همکاری در روند صلح این کشور شده‌اند.
شورای صلح افغانستان معتقد است که پاکستان برای آمدن صلح صادقانه همکاری نمی‌کند.
این در حالی است که پاکستان نیز ضمن رد اتهامات افغانستان از مقامات این کشور خواسته تا از ورود تروریست‌ها به این کشور جلوگیری کنند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =