یک آژانس مسافرتی در کیوتو، یکی از زیباترین شهرهای ژاپن، سازماندهی مراسم عروسی برای زنان مجرد را آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تور دو روزه‌ی "عروسی یک‌نفری" گردشگری سرکا شامل انتخاب لباس شب ویژه، دسته‌ گل و آرایش مو، لیموزین، اقامت در هتل و یک آلبوم عکس یادگاری برای شماست.

توموئه ساوانو، یکی از اولین کسانی که این "ازدواج یک‌نفری" را امتحان کرده است، می‌گوید:" این امکانات حس اعتماد‌ به‌ نفس مرا افزایش داد... تاثیر آن برابر با یک تجربه‌ی فوق‌العاده مثل بازدید از یک دژ میراث جهانی بود".

از ماه مه که این خدمات ارائه شده حدود ۳۰ زن از سراسر ژاپن "عروس یک‌نفری" شده‌اند. به گفته آژانس گردشگری سرکا، تقریباً نیمی از آنان زنان سابقاً مزدوجی بوده‌اند که یا مراسم عروسی نداشته‌اند یا از تجربه‌ی آن راضی نبوده‌اند.

یوکیکو اینوئه، رئیس شرکت به کیودو می‌گوید او این امکانات را "برای تشویق زنان به داشتن احساسات مثبت در مورد خود" ایجاد کرده است اما اذغان می‌کند که " برخی گفته‌اند که استفاده از آن می‌تواند آنها را تنها، بدبخت و غمگین کند."

تایمز ژاپن به تازگی در گزارشی نوشته است: " در سراسر کشور، ژاپنی‌های زیادی به دلیل سالخوردگی، شهرنشینی، گذشتن از سن ازدواج و افزایش میزان طلاق تنها زندگی می‌کنند."

تایمز ژاپن از موسسه ملی جمعیت و تحقیقات امنیت اجتماعی ژاپن نقل کرده که انتظار می‌رود جمعیت کشور تا سال ۲۰۶۰ بین ۲۶ تا ۳۸٪ کاهش یابد.

منبع: بی بی سی

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 392008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    10 6
    بیا ایران مراسم عروسیت ببین چند نفره میشه