احمد انارکی محمدی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در صحن علنی مجلس به مخالفت با بیژن نامدار زنگنه به عنوان وزیر پیشنهادی نفت برای دولت دوازدهم پرداخت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین انارکی با اشاره به از سرگیری روابط با بسیاری از کشورهای دنیا به واسطه برجام گفت:« سوالات و ابهاتی در برنامه است که در این مجال به آن می پردازم. »

در ادامه سوالات این نماینده مجلس که در مخالفت با وزیر پیشنهادی نفت دولت دوازدهم مطرح شد، آمده است:

*یکی از برنامه‌ها توسعه و برداشت از میادین و به ویژه میادین مشترک بود که این وعده عملی نشد در حالی که همسایگان در حال برداشت از این میادین هستند؛ انتظار داشتیم شاهد انعقاد قراردادهای جدید نفتی باشیم اما به نظر می رسد این انتظار برآورده نشده است. چرا از سرمایه های در گردش استفاده نمی کنید؟

*برای بهبود برداشت از میدان‌های نفت چه برنامه‌ای برای افزایش ضریب دارید؟

*در برنامه شما به مشارکت بخش خصوصی برای فروش نفت اشاره شده که افکار عمومی خاطره خوبی از این کار ندارد چه برنامه‌ای برای جلوگیری از فساد دارید؟  

*درباره توسعه گازرسانی باید با انصاف از تلاش‌های شما تشکر کرد اما در جنوب بسیاری از استان‌ها هنوز گازرسانی ندارند که نشان می‌دهد توسعه عادلانه نبوده است. برای حمایت از تولید داخل چه کار می خواهید انجام دهید؟ چرا هنوز برخی کالاهای نفت وارد می‌شود؟

*با صادرات نفت خام فرصت‌ های اشتغال‌زایی تولید محصولات جانبی را از دست می‌دهیم. جای تأسف است که هنوز با این همه منابع نفت باید بنزین وارد کنیم. با این همه منابع گاز می‌توانیم در صنایع پایین‌دستی بیشترین اشتغالزایی را داشته باشیم اما با خام‌ فروشی این اشتغال از دست می‌ رود. 

*طرح‌های بهینه‌سازی مصرف سوخت چه دستاوردی داشته است؟ وزارت نفت دو مشکل نیروی انسانی دارد یکی خروج نیروهای متخصص با بازنشستگی و دومی حضور نیروهای غیرمتخصص که در دوره‌های قبل برای ایجاد اشتغال استخدام شده‌اند،چه برنامه‌ای برای ساماندهی دارید؟

*کارکنان وزارت نفت درباره حقوق و مزایای خود نارضایتی دارند، چه برنامه‌ای برای بهبود معیشت آنها دارید؟ صنعت نفت نیازمند تکنولوژی بالاست که باید دائم به‌روز شود، چرا با این همه پیشرفت‌های علمی کشور و این همه مراکز علمی و پژوهشی و دانش‌بنیان و این همه نخبه علمی چرا منابع صرف خرید تکنولوژی می‌شود؟ 

 

3939

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 698918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =